קולד ברו: מתכון לקפה הקר המושלם

אמנם היא נולדה בסתיו, אבל הצדיקה היא ילדת חורף קלאסית. אל תתחילו בכלל לדבר איתה על הקיץ הישראלי, הוא פרסונה נון גרטה מבחינתה. הקיץ הנוכחי, תודות לחודשים האחרונים של ההיריון, הפך למאתגר במיוחד עבורה. היא העלתה את הדילוג ממזגן אל מזגן לדרגת אומנות, מלבד הפעם ש"הסכימה" לבוא בחודש תשיעי להופעה של רדיוהד בפארק הירקון ואפילו לא סבלה מכך יותר מדי.

למה כל זה חשוב? כי עם תחילת הקיץ הצדיקה נוטשת את הקפה החם ועוברת לשתייה של קפה קר בלבד. מי שעוקב אחריי גם באינסטגרם (כמובן שכדאי לכם) יודע שלאחרונה הצדיקה ואני צירפנו חבר חדש למשפחה, קטנטן וחמוד שגוזל לא מעט מהזמן שלנו. פתאום דברים שנראו פשוטים הופכים לפרויקט, כמו נגיד להכין לעצמך כוס קפה בבוקר. בדיוק בשביל זה התחלתי להכין לה בקבוק של קולד ברו, תמצית קפה קר שתחכה לה במקרר.

קצת מצחיק לקרוא כל העניין הזה מתכון, אבל בגדול כל מה שצריך הוא קפה טחון דק ומים. מערבבים ונותנים לזמן (הרבה זמן) לעשות את שלו, כך מקבלים תמצית קפה טעימה ומוכנה לשימוש. אגב, בגלל שהתהליך כולו מתבצע בטמפרטורת החדר, הקפה שמתקבל כולל פחות קפאין. אתם מוזמנים לבחור את הקפה האהוב עליכם, אנחנו מאוד אוהבים להשתמש במוקה.

מצרכים לקפה קר בכבישה קרה (קולד ברו):

  • ⅓ כוס קפה טחון גס
  • ½1 כוסות מים
  • פד גזה

* מעוניינים להכין הרבה יותר? היחס הזה ישמש אתכם להכפלה

מתכון לקפה קר בכבישה קרה (קולד ברו):

  1. מערבבים את המים והקפה בסיר או קערה עם מכסה ומניחים על השיש למשך הלילה או ל-12 שעות.
  2. מסננים את תמצית הקפה בעזרת מסננת ועליה פד גזה או באמצעות פרנץ' פרס.
  3. מגישים עם הרבה קרח, חלב ומי סוכר לפי הטעם.

מי סוכר: מערבבים בסיר מים וסוכר ביחס של 1:1 על אש בינונית עד שמתקבל סירופ סמיך. את התוצאה שומרים בבקבוק או צנצנת קטנה במקרר.

 

כתיבת תגובה