קרמוגית ביתית. עוגיות ממולאות בממרח שוקולד

קרמוגית ביתית: עוגיות ממולאות שוקולד

לצדיקה ולי יש ויכוח. היא טוענת, בחירוף נפש יש לציין, שעוגיות קרמוגית הן העוגיות שהכי מסמלות עבורה את תקופת הצבא (לצד הטים-טאם שבדיוק הגיעו לארץ). לי יש בכלל עוגיות אחרות עם מילוי שמתקשרות עם השירות הצבאי – הערגליות האלמותיות. בלי לפגוע בכבודה של הקרמוגית, שאכן כיכבה פה ושם בשתייה לכבוד יום הולדת או שחרור. מאוחר יותר היא הסבירה שהן היו הגילטי פלז'ר שלה, העוגיות שהיתה קונה בשק"ם כשרצתה להתפנק. לך תסביר לה שכשרצית להתפנק קנית גם במבה וגם ביסלי גריל ואכלת קערה גדולה של במביסלי.

כנראה שמדובר בעניין סובייקטיבי, זה גם לא משנה מי צודק כי הגרסה הביתית לקרמוגית הן תענוג ממולא שוקולד. והדבר הכי טוב לגביהן? אתם קובעים מה יהיה המילוי – נוטלה, ממרח קליק, רוזמרי (סתם בשביל הנוסטלגיה), כל ממרח אחר שסחבתם מחו"ל כמונו (מי אמר Ovomaltine?!), ממרח לוטוס או איזשהו ממרח חלבה שאני לא מבין למה אתם אוכלים אותו מלכתחילה. אגב, אם אתם מחפשים תעסוקה לילדים בחופש הגעתם למקום הנכון, המתכון הזה יכול להעביר לכם בוקר כיפי עם הילדים שגם יכולים להכין את העוגיות וגם לבחור את המילוי.

אז איזו עוגייה הכי מזכירה לכם את הצבא?

קרמוגית ביתית. עוגיות ממולאות בממרח שוקולד

קרמוגית ביתית. עוגיות ממולאות בממרח שוקולד

מצרכים לקרמוגית ביתית: עוגיות ממולאות שוקולד (כ-24 עוגיות):

  • ½2 כוסות קמח
  • 1 כפית סודה לשתייה
  • ½ כפית אבקת אפיה
  • ½ כפית מלח
  • 200 גר' חמאה רכה
  • ¼1 כוס סוכר + ½ כוס לגלגול העוגיות
  • 1 ביצה
  • 1 כפית תמצית וניל
  • ¾-1 כוס ממרח שוקולד

מתכון לקרמוגית ביתית: עוגיות ממולאות שוקולד (כ-24 עוגיות):

  1. לפחות שעה לפני ההכנה והאפייה לוקחים תבנית או קופסה מרופדת בנייר אפיה, מסדרים עליה כ- 24 כדורים נדיבים של ממרח שוקולד שמכינים בעזרת שתי כפיות (או כפית עוגיות קטנה שנראית כמו כפית גלידה – זו הדרך הקלה אם יש לכם כזאת בבית). שומרים על צורה עגולה או אליפסה (העיקר שיהיה נפח ולא תתקבל צורה שטוחה). מקפיאים לשעה לפחות להתייצבות ממרח השוקולד.
  2. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
  3. בקערה גדולה מנפים קמח, סודה לשתייה, אבקת אפיה ומלח.
  4. מקציפים בעזרת מיקסר את החמאה עם ¼1 כוסות סוכר במהירות בינונית, עד שמתקבלת תערובת אוורירית.
  5. מנמיכים את מהירות ההקצפה ומוסיפים לתערובת החמאה והסוכר וניל וביצה.
  6. בעזרת מרית, מערבבים את החומרים היבשים לתוך תערובת החמאה עד שמתקבל בצק אחיד.
  7. יוצרים מהבצק כ-24 כדורים ומשטחים אותם לצורה של דיסקית. מניחים במרכז של כל דיסקית כדור ממרח שוקולד קפוא וסוגרים היטב לצורה של כדור. מגלגלים את הכדור קלות בין הידיים כי לוודא שכל השוקולד עטוף בבצק.
  8. לוקחים קערה עם ½ כוס סוכר ומגלגלים בה את הכדורים לפני האפייה.
  9. מניחים את העוגיות על נייר אפיה ומשאירים להן הרבה מקום להתרחב לצדדים (הן משתטחות בזמן האפייה לצורה שמזכירה את עוגיות הקרמוגית המיתולוגיות).
  10. אופים 12-10 דקות, העוגיות לא צריכות להיות ממש שחומות אלא להישאר בהירות עם גוון זהוב קל.
  11. משאירים את העוגיות על המגש ל-5 דקות עד שיתקשו קצת, ומעבירים לרשת לצינון.

הערות
– העוגיות יוצאות גדולות. מניסיון, כשמכינים אותן קטנות יותר יחס הבצק-שוקולד הופך לפחות מפנק וקרמי, לכן מומלץ בכל זאת להכין עוגיות גדולות.
– מי שרוצה מילוי ממש קרמי יכול לחמם את העוגייה במיקרוגל 15-10 שניות לפני האכילה, אבל המילוי נשאר די קרמי גם ככה (אם שמים מספיק שוקולד באמצע).
– אם מכינים את העוגיות ביום ממש חם, יכול להיות שצריך יהיה לקרר את השוקולד באמצע ההכנה, או לפחות להוציא בכל פעם רק כמה כדורים. עבודה עם שוקולד לא קפוא תלכלך לכם את הבצק ותפזר את השוקולד לכל הכיוונים.

קרמוגית ביתית. עוגיות ממולאות בממרח שוקולד

קרמוגית ביתית. עוגיות ממולאות בממרח שוקולד

 

6 מחשבות על “קרמוגית ביתית: עוגיות ממולאות שוקולד

  1. שירה

    היות ומבחינתי צבא זה בוטנים מצופים עם דניאלה וניל (לא בתוך דניאלה, אבל בהחלט עם), העברתי את המתכון לבת ה-11 שמאד נהנתה להכין אותו. יצא מצוין!

    אהבתי

  2. נטע

    היוש! לגמרי הולכת על זה מחר! בהנחה והפרוצדורה של הקפאת השוקולד לא אפשרית, מה דעתך, האם קוביות קפואות ונדיבות של שוקולד חלב או מריר יעשו את העבודה גם? כי זו התוכנית!

    אהבתי

כתיבת תגובה