סביצ'ה טונה אדומה, סלמון, ענבים אדומים, נקטרינה, ליים וסריראצ'ה

סביצ'ה טונה אדומה, סלמון, ענבים אדומים, נקטרינה, ליים וסריראצ'ה

בשנים האחרונות מדברים לא מעט בעולם המסעדנות על מטבח עונתי ועל עוד כל מיני מושגים סמי פלצניים, שהמשמעות שלהם היא שמבשלים מה שיש היום בשוק. טרי. אני חייב להודות שאני נורא מתחבר לרעיון הזה. לא ללכת לשוק עם רשימה מקובעת של מצרכים שנחוצים לי להכין מנה כלשהי, אלא לראות מה יש בדוכנים, לשאוב מכך השראה ואז להחליט מה אני מכין.

בתור סיפור זה נורא נחמד, בטח כשאתם מדמיינים לעצמכם את השווקים המזמינים של אירופה, או אפילו את הסופר מרקט השכונתי שיש להם. בפועל לא מעט פעמים אני מתקשה לשאוב השראה מהשוק העמוס והמיוזע שלנו, נדבק לדברים הקבועים שאני קונה כל שבוע ואז חוזר הביתה מבואס. פעם בכמה זמן מאיר לי המזל פנים, ואני מצליח ללקט מספר מרכיבים שכן חוברים יחד למנה, וזהו אחד הרגעים הכי מאושרים שיש לי במטבח.

בשנה האחרונה, מאז שהצדיקה הטילה וטו כמעט מוחלט על אכילת עוף על כל צורותיו (מלבד עוף מטוגן כמובן), דגים החלו לתפוס מקום נכבד יותר במטבח שלנו. דגים טריים וטובים הם תענוג, וסביצ'ה היא אחת מצורות ההכנה האהובות עלינו. יש בה משהו, במנה הזאת, שכל כך מתאים לקיץ הישראלי; השילוב בין הטריות של הדג לחמצמצות של פרי ההדר מתפוצץ בפה, והעובדה שהיא קרירה בכלל הופכת אותה לפייבוריטית. הפעם בחרתי להוסיף לה שני פירות קיץ נהדרים – ענבים אדומים ונקטרינה קשה – ומיץ של ליים במקום לימון, נגיעה קטנה של סריראצ'ה בשביל החריפות והרי לכם מנה ראשונה מנצחת לכל ארוחה.

מצרכים לסביצ'ה טונה אדומה, סלמון, ענבים אדומים, נקטרינה, ליים וסריראצ'ה (4 אנשים):

  • 100 גרם טונה אדומה
  • 100 גרם סלמון
  • נקטרינה
  • ליים
  • 20 ענבים אדומים, חתוכים לחצאים
  • סריראצ'ה

מתכון לסביצ'ה טונה אדומה, סלמון, ענבים אדומים, נקטרינה, ליים וסריראצ'ה (4 אנשים):

  1. חותכים את הטונה האדומה, הסלמון והנקטרינה לקוביות גדולות (בין 1 ל-2 ס"מ כל צלע)
  2. מגרדים את קליפת הליים ומניחים בצד
  3. מערבבים את הדגים והפירות בקערה, מוסיפים את גרידת הליים
  4. סוחטים אל הקערה את הליים עצמו ומוסיפים סריראצ'ה לפי הטעם
  5. מערבבים ומניחים לנוח כחצי שעה לפני ההגשה

3 מחשבות על “סביצ'ה טונה אדומה, סלמון, ענבים אדומים, נקטרינה, ליים וסריראצ'ה

כתיבת תגובה