חצילים קטלונים או ספרדיים, תלוי את מי שואלים

הו ברצלונה, ברצלונה: חצילים מטוגנים עם סילאן

הצדיקה ואני ביקרנו בברצלונה שלוש פעמים בחמש השנים האחרונות, רק פריז מקדימה אותה ברשימת היעדים שבהם ביקרנו הכי הרבה. האמת, לא ברור איך זה קרה. את הפעם הראשונה לא צריך להסביר, בכל זאת מדובר ביעד תיירותי אטרקטיבי ומעניין ואפילו יצאה לנו מהביקור תמונה שכיכבה על ההזמנות לחתונה. בפעם השנייה הגענו לטובת חגיגות יום ההולדת של הצדיקה, שרצתה לראות הופעה של ה-Arctic Monkeys וקיבלה בדיוק את מה שביקשה.

אז איך בדיוק הגענו בפעם השלישית לאותה עיר, כשבעולם מחכים עוד כל כך הרבה יעדים שלא ביקרנו בהם? תשאלו את נטלי, שהצליחה לשכנע אותנו להצטרף אליה ואל נמרוד בפסטיבל פרימוורה. בינינו, ואל תגלו לה, היא לא היתה צריכה להתאמץ. זה היה חלום ישן שלי ללכת לפסטיבל מוזיקה, השילוב בין הקרבה של פרימוורה ליום ההולדת שלי והחזרה של רדיוהד להופיע הטו את הכף די בקלות לטובת אחת מהמתנות הכי טובות שקיבלתי אי פעם.

 

אחרי שלושה ימים ו-15 הופעות של כמה מהאמנים האהובים עליי הבנתי כמה דברים. א', פסטיבל זה עסק מספק ומעייף באותה צורה; ב', לגמרי היה שווה לשלם עוד קצת על כרטיסים ל-VIP; ג', האוכל בברצלונה טעים, אך מעט חוזר על עצמו. כמעט בכל מסעדת טאפאסים שנכנסנו אליה חיכו לנו כמעט אותן מנות, גם אם בווראיציות שונות. מנת החצילים המטוגנים היא אחת מהן, יצא לנו לאכול אותה ממש בצ'יפס דקים או בחתיכות עבות ובשרניות; פעם היא הגיעה עם דבש ופעם אחרת עם מולסה או סילאן.

לא משנה באיזו וריאציה הוגשו החצילים, הם תמיד קרצו לנו מהתפריט ואנחנו לא יכולנו להתאפק. לא יכולנו להתאפק גם כשחזרנו לארץ וניסינו לשחזר את הזיכרונות מהטיול, אני עם החצילים ונטלי עם הטארטלט ליים-אננס שאכלנו ב-Bubo. כמה שהטארטלט הזה היה טעים, ביס קטנטן ומעולה. מזל שנטלי, בדרכה הייחודית והקלילה, הגישה לנו מגש שלם של טארט ליים-אננס נהדר.

מצרכים לחצילים מטוגנים עם סילאן (4 אנשים):

  • שני חצילים בינוניים
  • שמן צמחי לטיגון
  • קמח
  • מים
  • מלח
  • פולנטה/קמח תירס
  • סילאן

מצרכים לחצילים מטוגנים עם סילאן (4 אנשים):

  1. מערבבים בקערה עמוקה כ-75 גרם קמח ומעט מלח עם מים עד לקבלת תערובת נוזלית יחסית שתספיק לכסות את החצילים החתוכים.
  2. פורסים את החצילים לעיגולים בעובי 2 ס"מ וכל עיגול חותכים לרבעים.
  3. מניחים את החצילים החתוכים בקערת המים ומשרים לעשר דקות (עדיף לחלק לשתי נגלות).
  4. מעבירים את חתיכות החציל למסננת ונותנים להן להגיר מעט נוזלים לדקה-שתיים.
  5. לוקחים שקית בינונית חזקה ומכסים את התחתית שלה בקמח, מכניסים בכל פעם 7-6 חתיכות חציל ומערבבים היטב עד שהן מכוסות בקמח מכל הכיוונים.
  6. במחבת גדולה מחממים שמן עד לגובה של 1.5 ס"מ בערך וכשהשמן חם מכניסים פנימה את החציל ומטגנים עד שהציפוי שלו מזהיב מכל הכיוונים.
  7. מוציאים את החצילים המטוגנים אל צלחת מכוסה בפולנטה לספיגת השמן (מוסיפה גם מעט קראנץ').
  8. מעבירים את חתיכות החציל אל צלחת הגשה ושופכים עליהן מעט סילאן, אפשר להוסיף מעט מלח להדגשת הטעמים, ומגישים.

אל תשכחו לקנח עם הטארט ליים-אננס המושלם של נטלי

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

חצילים קטלונים או ספרדיים, תלוי את מי שואלים

חצילים קטלונים או ספרדיים, תלוי את מי שואלים

10 מחשבות על “הו ברצלונה, ברצלונה: חצילים מטוגנים עם סילאן

  1. פינגבק: טארטלט אננס וליים | עוגיו.נט - עוגיו.נט

    1. עמרי פולק מאת

      תמיד תכננתי לכתוב פוסט המלצות, אבל אף פעם זה לא יצא לפועל. אולי כי בסופו של דבר לא היו כל כך הרבה – בובו, סרווסריה קאטלנה, סגראדי (פינצ'וס וסטייקים), לוליטה טאפרייה, טפאו והבר הקטנטן מולה

      אהבתי

  2. פינגבק: טארטלט אננס וליים | עוגיו.נט

  3. פינגבק: טארטלט אננס וליים | עוגיו.נט

כתיבת תגובה