סלט עשבי תיבול וקשיו

תוספת מדהימה ב-10 דקות: סלט עשבי תיבול וקשיו

אני יכול לספר לכם שוב איך בתור ילד לא אכלתי יותר מדי דברים, בטח שלא ירקות וסלטים למיניהם – אם לא הייתי חייב כמובן. אבל חבל, כבר קראתם את זה פה מספיק והגיע הזמן להניח לילד ההוא שלא הבין כלום לנפשו. עכשיו אני מבוגר שלא מבין יותר מדי, אבל כן מוכן לנסות דברים. והסלט הזה הוא בדיוק אחד מאותם דברים.

לפני כמה שנים, כשהבלוג הזה רק נפתח ואני עוד הייתי מובטל ומאושר, נהגתי להעביר לא מעט מהיום בגלידה השכונתית. אחד הבעלים, טבח לשעבר, היה היועץ הקולינרי שלי. כל פעם שהייתי צריך לארח אנשים או ניסיתי להכין מתכון חדש הייתי מתייעץ איתו, אוסף טיפים ועצות. את המתכון לסלט הזה קיבלתי ממנו, לפני ארוחה כלשהי. הוא הכיר אותו כטבח ב"כרמלה בנחלה", המסעדה המיתולוגית שכבר נסגרה מאז.

סלט עשבי תיבול וקשיו

סלט עשבי תיבול וקשיו

בואו נדלג מעל המהמורה של הכוסברה, כי כאמור היום אני כבר חי איתה יותר בשלום. הסלט הזה פשוט להכנה; מרענן בצורה מפתיעה; בעל טעם חזק כי הוא מאוד אוהב הרבה שמן זית, לימון ומלח; וכמובן משאיר הרבה ירוקים בשיניים. תכינו קיסמים. הוא מעולה כתוספת לארוחות כבדות בדיוק בגלל אותה רעננות שהוא מביא איתו.

מצרכים לסלט עשבי תיבול וקשיו (6 אנשים):

  • צרור אורוגולה או רוקט
  • צרור פטרוזיליה
  • חצי צרור כוסברה
  • כמה עלי נענע
  • קשיו קלוי ושבור, בנדיבות
  • הרבה שמן זית (כ-6 כפות)
  • הרבה מיץ לימון (מיץ מלימון גדול אחד או שניים בינוניים)
  • הרבה מלח

מתכון לסלט עשבי תיבול וקשיו (6 אנשים):

  1. קוצצים את כל עשבי התיבול דק.
  2. מתבלים לפי הטעם ובהתאם לכמויות שהתקבלו (בגלל ההבדלים בגדלים של הצרורות השונים), אבל קחו בחשבון שהסלט הזה אוהב הרבה שמן זית, מיץ לימון ומלח.
  3. מוסיפים את הקשיו הקלוי, מערבבים ומגישים.
סלט עשבי תיבול וקשיו

סלט עשבי תיבול וקשיו

5 מחשבות על “תוספת מדהימה ב-10 דקות: סלט עשבי תיבול וקשיו

  1. MohelTravel

    אני מכינה סלט דומה – מוסיפה גם שמיר (התאהבתי בירוק הזה בוייטנאם, מכל המקומות, בזכות מנה שאכלתי פעם אחת ולא יכולתי להפסיק לחשוב עליה. מנה שלא קשורה בכלל לסלט), שמה שקדים קלויים ולא קשיו, ומתבלת גם עם בלסמי, חרדל ודבש/סוכר. זה רק נשמע לא דומה משום מה, זה ממש על אותו עיקרון!

    אהבתי

כתיבת תגובה