עוגת גבינה ותפוחים לימונית מקיאנטי

עוגת גבינה ותפוחים לשבועות ב-10 דקות

תמיד אהבתי את שבועות בתור חג, גם בתור ילד. אני לא יודע לשים את האצבע על הסיבה המדויקת, אבל הוא כן זכור לי לטובה. אני יכול לחשוב על כמה מהן – הבלינצ'סים המעולים שאבא שלי מכין, שלפעמים צריך להזכיר לי להשאיר קצת מהם גם לאורחים האחרים; הזיכרונות מהחגיגות הגדולות בקיבוץ, כשכולנו לבושים בלבן וחוגגים יחד; הסיפורים המצחיקים יותר והמצחיקים פחות על הטקסים בחגיגות של הקיבוץ. כל אלו הן סיבות שקופצות לי לראש, עוגת גבינה לא ממש.

אמא שלי מכינה עוגת גבינה מעולה, כזאת שאחד האחיינים מתחנן שתכין לו בכל הזדמנות. על אף זאת אני לא זוכר את עצמי כחובב גדול של מאכל החג הרשמי, שבשנים האחרונות הטירוף סביבו עולה על כל דמיון. אני לא מתחבר לכל השיגועים והתוספות המוגזמות שרואים לאחרונה, תנו לי עוגת גבינה פשוטה ואני מרוצה.

עוגת גבינה ותפוחים לימונית מקיאנטי

עוגת גבינה ותפוחים לימונית מקיאנטי

לכן כל כך שמחתי כשהצדיקה נתקלה במתכון שעונה בדיוק על ההגדרה הזאת באתר הנהדר Food 52, ובנוסף גם פשוט ומהיר מאוד להכנה. הבונוס? מדובר במתכון איטלקי מסורתי מחבל קיאנטי, זה שבדיוק חזרנו מביקור בו. העוגה המדוברת משלבת בין גבינת הריקוטה האיטלקית לתפוח מגורר וגרידת לימון, שילוב שמוציא כל אחד ממרכיביו את הטוב ביותר. המשפחה של הצדיקה, שכל אחד ממרכיביה הוא חובב מתוק מדופלם, התענגה על העוגה וזה נתן לה את האישור הסופי.

מצרכים לעוגת גבינה ותפוחים לימונית מאיטליה (תבנית של 24 ס"מ):

  • 130 גרם חמאה רכה (בטמפ' החדר)
  • 200 גרם סוכר (1 כוס)
  • 3 ביצים בגודל L
  • 175 גרם קמח (1 כוס ורבע)
  • קורט מלח
  • 250 גרם גבינת ריקוטה רכה (חבילה רגילה)
  • גרידת לימון מלימון אחד
  • 1 כף אבקת אפיה
  • 1 תפוח ירוק קלוף ומגורר (בערך כוס אחת)
  • אבקת סוכר לציפוי

מתכון לעוגת גבינה ותפוחים לימונית מאיטליה (תבנית של 24 ס"מ):

  1. מחממים תנור ל-200 מעלות (אפייה רגילה ולא טורבו) ומשמנים תבנית קפיצית בגודל 24 ס"מ.
  2. מקציפים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה והסוכר עד שמתקבלת תערובת אוורירית. מורידים את מהירות המיקסר ומוסיפים את הביצים, אחת בכל פעם.
  3. מוסיפים את הקמח, גבינת הריקוטה, המלח, הלימון, אבקת האפייה והתפוח המגורר ומערבבים רק עד שיש עיסה אחידה.
  4. מעבירים לתבנית המשומנת ואופים 30-25 דקות, עד שהעוגה זהובה והשוליים מתחילים להיפרד מהתבנית.
  5. מקררים לחלוטין בטמפ' החדר, לפני ההגשה מפזרים אבקת סוכר מעל.
עוגת גבינה ותפוחים לימונית

עוגת גבינה ותפוחים לימונית

4 מחשבות על “עוגת גבינה ותפוחים לשבועות ב-10 דקות

    1. עמרי פולק מאת

      בגדול, המתכון הזה מחייב הקצפה טובה, אבל אם יש לך מיקסר יד חשמלי זה יעבוד
      צריך לקחת בחשבון שיכול להיות שהמרקם של העוגה יהיה דחוס יותר ופחות אוורירי
      בהצלחה 🙂

      אהבתי

      1. Maya100

        מניסיוני חמאה וסוכר אפשר להקציף בלית ברירה גם במוט בראון למי שאין מיקסר.

        אהבתי

כתיבת תגובה