ק'ציו א פפה. מתכון בשלושה מרכיבים

מאק אנד צ'יז איטלקי: קצ'יו א פפה

בזמן האחרון יש לי חיבה למתכונים פשוטים, קלים ומהירים, שלא מצריכים ממני יותר מדי עבודה. זה קצת מתנגש עם הפרויקטים הקולינריים שאני נוטה לקחת על עצמי מפעם לפעם, אולי זאת תוצאה של זה. מעין תגובת נגד. אז אחרי הספגטי ברוטב אליו אוליו, אני שוב מציע לכם מתכון לפסטה בשני מרכיבים (האמת שהוספתי אחד, אבל בואו נשאיר את זה בינינו) – קצ'יו א פפה.

בקלאסיקה הרומאית הזאת מערבבים פסטה חמה ואת מי הבישול שלה עם הררי גבינת פקורינו רומנו ופלפל שחור טרי. הגרסה האיטלקית למאק אנד צ'יז, רק הרבה יותר פשוטה ומהירה. אפשר להכין אותה גם עם פרמז'ן או לשלב בין הפקרינו לפרמז'ן, אבל אני בעד להיצמד למסורת ולטעם העשיר של הגבינה המקורית (גבינת צאן).

שינוי אחד הכנסתי במתכון, תודות לטריק שאספתי מהחבר'ה הרציניים של Serious Eats, שהציעו לטגן קלות את הפלפל השחור בשמן זית כדי להעשיר את טעמו. זה אכן חיזק את נוכחתו הבולטת גם ככה של הפלפל השחור במנה, הטעם קצת הזכיר לי את שקיות הצ'יפס עם מלח ים ופלפל שחור. שזה לא דבר רע כמובן, לאור חולשתי לחטיפים תעשייתיים.

ק'ציו א פפה. מאק אנד צ'יז איטלקי

ק'ציו א פפה. מאק אנד צ'יז איטלקי

גם הטריק הזה לא הופך את זמן ההכנה של המתכון ליותר מרבע שעה, או מעלה את דרגת הקושי שלו מעבר ל"קלה". מינימום עבודה, מקסימום טעם. נשמע לי כמו עסקה מעולה, כזאת שאשמח לקחת בכל יום בשבוע.

מצרכים לקצ'יו א פפה (4 אנשים)

  • חבילת ספגטי (500 גרום)
  • 250 גרם גבינת פקורינו רומנו, מגוררת דק ככל האפשר
  • פלפל שחור טרי, גרוס
  • 4 כפיות שמן זית

מתכון לקצ'יו א פפה (4 אנשים)

  1. מגררים את הגבינה לקערה גדולה, שבה תוכלו גם לערבב אחר כך את כל המרכיבים יחד
  2. מחממים מחבת קטנה על אש בינונית, שופכים פנימה את שמן הזית ואת הפלפל השחור. מטגנים כדקה, עד שהפלפל מתחיל לרחוש. מורידים מהאש ומניחים בצד.
  3. במקביל אפשר להרתיח סיר עם מים מומלחים ולהכין את הפסטה עד שהיא אל דנטה (בד"כ דקה פחות ממה שכתוב על האריזה). חשוב לא לשפוך את כל מי הבישול, תזדקקו לשלוש-ארבע כפות מהם (עדיף לשמור קצת יותר, למקרה שתזדקקו להם).
  4. שופכים שלוש כפות מים אל הקערה עם הגבינה ומערבבים עד שמתקבל מרקם קרמי, מוסיפים את הפלפל השחור ואת הפסטה ומערבבים היטב. רוטב הגבינה אמור לעטוף את כל הפסטה, אם אתם מרגישים שיש יותר מדי גושים דבוקים של גבינה הוסיפו עוד מים והמשיכו לערבב.
  5. מגישים עם מעט פלפל שחור טרי וגבינה מגוררת מעל.
ק'ציו א פפה. מתכון פסטה קל ומהיר

ק'ציו א פפה. מתכון פסטה קל ומהיר

10 מחשבות על “מאק אנד צ'יז איטלקי: קצ'יו א פפה

    1. סימה

      הייי…לא הבנתי רק 3 כפות מים עם הגבינה..זה כל הרוטב? אז למה רשום שצריך לשמור את מו הפסטהה.

      אהבתי

      1. עמרי פולק מאת

        שומרים את המים למקרה שיישארו גושי גבינה שלא נמסו אחרי הערבוב הראשון. העמילן שבמים עוזר לרוטב להיות סמיך יותר

        אהבתי

  1. דניאל

    מנה מעולה!!! טעמתי ברומא ומאז התאהבתי. כל פעם שאני באה להכין אותה פשוט יוצאים לי גושי גבינה וזה נורא מתסכל!!!! מנה שאמורה להיות כ"כ קלה ולא מצליחה לי….מה לעשות כדי להמנע מהגושים?

    אהבתי

    1. עמרי פולק מאת

      תערבבי את הגבינה עם מים לפני שאת מוסיפה את הפסטה, אם עדיין נשארו לך גושים אז תוסיפי עוד מים עד שיתקבל מרקם קרמי. אם לאחר הוספת הפסטה שוב יש גושים, תוסיפי עוד קצת ממי הבישול כדי להמיס אותם

      אהבתי

  2. פינגבק: מתכון קל ומהיר לפסטה חריפה וכועסת: פנה ארביאטה | שביתה איטלקית – ראשי

  3. פינגבק: 10 מתכוני הפסטה הפופולריים ב-2017 | שביתה איטלקית – ראשי

  4. יעל ר.

    יעבוד גם עם פרמזן במקום פיקורינו? כי זה נשמע רוטב מושלם לבצק פסטה פיצי שחורה שעמדתי להכין, אבל אין לי זמן לעוד קניות.

    אהבתי

כתיבת תגובה