פוקצ'ת פיסטוק וזעתר עם מטבל שמנת חמוצה ואבקת פיסטוק

מתכון לבצק פוקצ'ה עם פיסטוקים, זעתר ושמנת חמוצה

עוד כמה חודשים הבלוג הזה, שמתיימר להיות בלוג בישול איטלקי בבסיסו, יחגוג יום הולדת שלוש. אין ספק שזהו רגע שיש להתגאות בו, וכשהוא יגיע אני מבטיח לאכול לכם את הראש בזמן שאני עושה זאת, אבל איזה מין בלוג בישול איטלקי מסתובב בעולם קרוב לשלוש שנים בלי להציע לקוראים שלו אפילו פעם אחת מתכון של פוקצ'ה?! מסתבר שהבלוג שלי, אז החלטתי לתקן את העוול הזה כמה שיותר מהר.

האמת שהפוסט הזה מתקן עוד עוול, מלבד מתכון לפוקצ'ה סוף סוף יצא לי לעשות פוסט משותף עם נטלי הגאונה, גברת עוגיו.נט בכבודה ובעצמה. בהתחלה חשבנו לתת לכם שני מתכונים שונים לפוקצ'ה, מלוח פה ומתוק אצל המומחית למתוקים (אחד המתכונים האהובים על הצדיקה), אבל למזלי נטלי החליטה שבא לה להכין משהו קצת יותר ברוח הבלוג שלה וכך יצאנו בסופו של דבר לדרך עם חומר גלם משותף במקום מנה משותפת – פיסטוק.

 

למה פיסטוק? כי מאז שההורים של הצדיקה חזרו מסופ"ש ארוך ברומא שמעתי כמה וכמה פעמים על מנה נהדרת שהם אכלו באחת המסעדות, מנה שפיזרו מעליה אבקת פיסטוקים קלויים. אני חייב להודות שפיסטוק הוא עוד גילוי קולינרי מאוחר שלי, רק בשנים האחרונות התוודעתי אליו באמת והיום אני דג אותו במיוחד כשמישהו מביא מפיצוציה מיקס פיצוחים או יכול לאכול שקית שלמה מול הטלוויזיה.

אם כבר אני מכין פוקצ'ה, בטח אם אני עושה את זה באיחור ניכר, רצוי שתהיה קצת מיוחדת. פוקצ'ת פיסטוקים עם מטבל שמנת חמוצה ואבקת פיסטוקים נשמע לי מספיק מיוחד. או לפחות נשמע מיוחד עד שנטלי הודיעה לי שהיא מכינה טארט פיסטוק אינסופי, פה חשדתי. החשדות התאמתו כשהצדיקה ואני ראינו את עוגיו.נט משייטת לה בנינוחות מקצועית במטבח, מדלגת משלב אחד במתכון למשנהו במין רוגע ושלווה מדבקים. התוצאה הסופית היתה מהפנטת וטעימה, טעימה ומהפנטת.

 

מצרכים לפוקצ'ת פיסטוק ומטבל שמנת חמוצה אחת:

  • 210 גרם קמח לפיצה/לחם- אפשר להחליף חצי מהכמות בקמח כוסמין לתוצאה בריאה ופריכה יותר
  • רבע כפית שמרים יבשים אינסטנט (לא אלו במקררים, שקית שנמצאת במדף מוצרי האפייה)
  • 150 מ"ל מים חמימים
  • חצי כפית מלח
  • חצי כוס שמן זית
  • עלי זעתר קצוצים דק משלושה גבעולים גדולים/כף זעתר יבש

מצרכים למטבל שמנת חמוצה ואבקת פיסטוק:

  • גביע שמנת חמוצה
  • 100 גרם פיסטוקים קלופים ולא קלויים

מתכון לפוקצ'ת פיסטוק ומטבל שמנת חמוצה: 

  1. מערבבים יחד את המים והמלח, אפשר בקערת המיקסר, עד שהאחרון נמס. מערבבים את השמרים והזעתר עם הקמח
  2. מפעילים את המיקסר על מהירות איטית ומוסיפים בהדרגה את תערובת הקמח והשמרים
  3. כשכל הקמח בפנים מגבירים למהירות בינונית לשמונה-עשר דקות (הבצק צריך להיות אחיד וחלק) ותוך כדי מוסיפים בהדרגה כף שמן זית
  4. מניחים את כדור הבצק בקערה משומנת בשמנת זית, מכסים בנייר אלומיניום או ניילון נצמד ונותנים לו לתפוח עד שהוא מכפיל את גודלו (אפשר 12 שעות במקרר או שעה-שעתיים במקום חמים)
  5. אחרי שהבצק תפח מניחים אותו בתבנית גדולה מכוסה בנייר אפייה משומן בשמן זית, עם הידיים מוציאים את האוויר ומעצבים את הבצק לצורה של מלבן לא גדול מדי (הוא עוד אמור לתפוח). מכסים בעדינות עם ניילון נצמד ומניחים בצד לרבע שעה
  6. מחממים תנור לחום מקסימלי (למי שיש אבן שמוט בתנור יודע שזה לוקח יותר זמן מהרגיל)
  7. אחרי רבע שעה מורחים על הבצק שמן זית כך שיכסה את כולו ואז בעזרת האצבעות יוצרים גומות עמוקות (אל תחששו להגיע לתבנית עם האצבעות) – בשלב הזה אתם גם מערבבים עוד שמן זית לתוך הבצק וגם משפרים את תהליך האפייה
  8. מכסים שוב בניילון נצמד ונותנים לבצק לתפוח כ-45 דקות ולהכפיל את גודלו
  9. אחרי 45 דקות מורידים את הניילון הנצמד, מורחים שוב שמן זית על פני הבצק, מפזרים מעל שברי פיסטוקים לא קלויים ומכניסים לתחתית התנור לכ-15-10 דקות או עד שהפוקצ'ה מזהיבה
  10. מוציאים לרשת קירור, מורחים במעט שמן זית ואחרי מספר דקות אפשר לחתוך ולהגיש חתיכות לחם אווריריות עם ציפוי קראנצ'י וטעים (תודה לך שמן זית)

הכנת המטבל

  1. קולים בתנור 20 גרם מהפיסטוקים בחום נמוך יחסית (120-100 מעלות)
  2. טוחנים דק (ממש אבקה )את הפיסטוקים הקלויים ומערבבים אותם עם השמנת החמוצה ומגישים לשולחן יחד עם הפוקצ'ה המוכנה, שהולכת נהדר עם סלט

שף ג'ון בהסבר אמריקני מצולם ומשעשע במיוחד
את הטארט המדהים של נטלי כבר ראיתם?

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

פוקצ'ת פיסטוק וזעתר עם מטבל שמנת חמוצה ואבקת פיסטוק. מעולה ליד סלט

פוקצ'ת פיסטוק וזעתר עם מטבל שמנת חמוצה ואבקת פיסטוק. מעולה ליד סלט

3 מחשבות על “מתכון לבצק פוקצ'ה עם פיסטוקים, זעתר ושמנת חמוצה

כתיבת תגובה