פסטה עם קייל, שמן זית וקצת שמנת

סופר פוד: פסטה עם קייל, שמן זית ומעט שמנת

את המושג "Superfood" שמעתם פעם? בניגוד לדעה הרווחת, אין פה שום כוונה לעוף מטוגן אלוהי או מנת פסטה ממכרת, אלא לסוג מסוים של מרכיב שאמור לענות על הרבה מהצרכים התזונתיים שלנו. בשנים האחרונות המושג פרץ בסערה לתודעה, אבל גם עורר הרבה חילוקי דעות. מספיק לקרוא את הערך שלו בוויקיפדיה, שם הוא מוגדר יותר כמושג שיווקי ופחות כשפה בה משתמשים תזונאים.

בכל הנוגע לשיווק מדובר בהצלחה מסחררת – היום כבר אפשר למנות יותר ממזון על אחד, כשכל אחד מהם זוכה לפופולריות גבוהה במיוחד. בין המפורסמים שבהם אפשר למנות את כוכב הפוסט שאתם קוראים עכשיו – הקייל, את הג'וגי ברי, אגוזים למיניהם, עגבניות, אוכמניות, סרדינים, תרד, שוקולד מריר, גמבה, ברוקולי, שעועית שחורה ועוד.

קייל. זר ירוק, טעים ובריא מאוד

קייל. זר ירוק, טעים ובריא מאוד

טרנד הקייל הגיע מארה"ב, אך מקורו הוא באירופה, שם במהלך מספר מאות במהלך ההיסטוריה היה לירק הנפוץ ביותר בנוף. מדובר בבן דוד רחוק של הכרוב ויש המכנים אותו כרוב-על או סופר כרוב. הוא שייך למשפחת המצליבים וקרובים מפורסמים נוספים שלו הם ברוקולי וכרובית. הוא נחשב בריא במיוחד בגלל ריבוי ויטמנים (A, C, K, חלק מה-B ומנגן), בנוסף הוא מקור מעולה לעוד כל מיני דברים שעושים לנו טוב והוא מסייע בהורדת הסיכון לחלות בכמה וכמה סוגים של סרטן. אז הוא אולי קצת מריר, אבל זה בהחלט שווה.

עכשיו אתם בטח כבר תוהים מה הקשר ביני – הבחור בעל החיבה העמוקה לטיגון עמוק – לבין מזונות בריאים ו-Superfoods. האמת, הכל חוזר לעניין הריצה ומה שהיא מעוללת לגוף השברירי שלי לאחרונה. במהלך תקופת האימונים סבלתי יותר מהרגיל ומכאן לשם מצאתי את עצמי פוקד שוב ושוב רופאים, אחיות ושירותי רפואה שונים. אחרי מספר לא מבוטל של בדיקות, כולל אחת מפחידה במיוחד שעוררה את ההיפוכונדר שקברתי עמוק בפנים, התברר שכל מה שאני צריך זה קצת חיזוק לתזונה.

אז מה עושים? מחפשים קצת השלמות מהטבע וכאן נכנס לתמונה הקייל. האמת שזאת הייתה קנייה אימפולסיבית לחלוטין, אחת שלא הייתי עושה אם הצדיקה לא הייתה באה איתי לקניות בסופר. אני רציתי תרד קפוא, היא הניעה אותי. אני רציתי תרד טרי במקום, אבל לא היה וכך מצאתי את עצמי עומד בקופה עם צרור עלים של קייל. הגענו הביתה ובמסגרת פרויקט ה"לאכול כמה פסטה שאני יכול" שאני מפעיל בזמן האחרון בשביל שיהיה לי דלק בשרירים הוחלט לשלב אותו ברוטב. מכאן נולד רוטב, אם אפשר לקרוא לו כך, פשוט במיוחד וטעים לא פחות. אני אפילו התאהבתי בטעם המריר של הקייל, לדעתי הוא יהיה החמוץ של 2015.

מצרכים לפסטה ברוטב קייל, שמן זית וקצת שמנת (4 אנשים):

  • צרור עלי קייל, חתוכים לרצועות
  • חצי כוס שמן זית
  • חצי מיכל שמנת לבישול
  • מלח ופלפל שחור
  • גרידה מחצי לימון
  • מעט פרמז'ן להגשה
  • חבילת פסטה, עדיף קצרה

מתכון לפסטה ברוטב קייל, שמן זית וקצת שמנת (4 אנשים):

  1. מחממים מחבת עם דפנות גבוהות ולאחר שהיא חמה שופכים פנימה את שמן הזית
  2. כשהשמן חם מכניסים פנימה את הקייל ומטגנים עד שהוא מתרכך
  3. מתבלים ומוסיפים בהדרגה את השמנת, תוך כדי ערבוב כדי שהשמן והשמנת ישתלבו יחד
  4. מוסיפים את גרידת הלימון ומערבבים
  5. במקביל מכינים את הפסטה לדרגת אל דנטה ומערבבים יחד, מקשטים עם פרמז'ן ומגישים

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

פסטה עם קייל, שמן זית וקצת שמנת

פסטה עם קייל, שמן זית וקצת שמנת

2 מחשבות על “סופר פוד: פסטה עם קייל, שמן זית ומעט שמנת

  1. טל

    תשמע, מאז שגיליתי את הקייל לפני איזה שנה או שנתיים, אני משתדל להוסיף עלה אחד לפחות על הפיצות, סטייקים, אפילו עוגות שמרים וקרואסונים נוטפי חמאה. איך לזה מושג כמה בריאות זה מוסיף לכל הג'אנק פוד שאנחנו אוכלים ביום-יום 🙂
    ובהצלחה במרתון.

    אהבתי

כתיבת תגובה