אקלר של גאון, כריסטוף אדאם. ממולא בקרמל מלוח ומצופה בשוקולד וקשיו

המלצות לפריז

מפה שבה תמצאו את כל הכתובות והטלפונים, פלוס המלצות נוספות

באפריל 2015 חזרנו ל'ביקור מולדת' של עשרה ימים וההמלצות למטה עודכנו בהתאם. רצה הגורל וגם בדצמבר 2015 הצלחנו לבקר ולאסוף המלצות קצת שונות. שיהיה לכם בתיאבון.

מלון? למה לא דירה?

בגדול מחירי המלונות בפריז יחסית גבוהים ובד"כ מדובר בחדר שלא יהיה גדול משמעותית מגודלה של מיטה זוגית. תמורת אותו מחיר ולפעמים אפילו פחות אפשר לשכור דירה. לנו היתה חוויה טובה עם airbnb.com, מוזמנים לנסות גם אתרים אחרים

מטרו

הדרך הנוחה ביותר בעינינו להתנייד בעיר היא בעזרת ה-Metro כי לכו תנסו להבין את מפת האוטובוסים. אפשר לקנות כרטיס שבועי (מיום שני עד ראשון) או חודשי (מתחילת החודש עד סופו), משתלם מאוד, יש גם אפשרות לקנות כרטיסים ללא הגבלה למספר ימים מועט יותר (אחד-שלושה, חמישה). אפשר לקנות כרטיסים בודדים במכונות או בקופות, המחיר לעשיריית כרטיסים נמוך משמעותית. עוד הסברים אפשר למצוא ב-paris by train

החלפת כסף

לא הצטיידתם ביורואים מבעוד מועד? בצרפת אי אפשר להחליף מטבע זר בבנקים ורוב הצ'יינג'ים שוחטים בתעריפים ובעמלות. מצאנו את יס-צ'יינג' (yes-change) המעולים, שגם נתנו תעריף קרוב לשער היציג וגם לא גבו עמלה

שווקים בפריז

באתר עיריית פריז תוכלו למצוא את כל השווקים – אוכל, פרחים, עתיקות ועוד – על מפה ופירוט מתי כל אחד מהם פתוח. אל תפספסו ביקור באחד מהם לפחות, שכן זוהי חלק מהחוויה הפריזאית המלאה

מסעדות בפריז
Chez L'ami Jean
זוהי כנראה הארוחה הכי טובה והכי משתלמת שאכלנו אי פעם בפריז ומבחינה קולינרית היא גולת הכותרת של הביקור האחרון. בצהריים יש בשה ל'אמי ז'אן תפריט עסקי (35 יורו לארבע מנות) ושני תפריטי טעימות (42 ו-55 יורו), כשבערב תפריט טעימות גדול יותר עולה 78 יורו. אנחנו לקחנו את תפריט הטעימות הקטן והוא היה רחוק מקטן, יצאנו מפוצצים ומרוצים כי כל מנה הייתה פשוט מעולה ורחוקה מהחשיבות העצמית שמאפיינת תפריטי טעימות במסעדות אחרות.

Frenchie
ה-מסעדה החמה של פריז. השמועות אומרות שגם חודש קדימה כבר אין מקום, אבל החדשות הטובות הן שגם לה יש בר יין ושם אי אפשר להזמין. פשוט מגיעים ונהנים אחרי שמחכים בתור. את הביקור שלנו בפרנצ'י, אחרי הזמנה של חודש וחצי מראש, אנחנו מסכמים באכזבה – האוכל טעים ומבוצע היטב, אבל פשוט מדי ולא מרגש (רק מנה אחת הייתה מדהימה).

בעיקר פרנצ'י לא מספקת תמורה עבור המחיר הגבוה (45 יורו לשלוש מנות, מבחר דל של שתי אופציות בלבד לכל מנה) ואת השירות לא הייתי מכנה "לבבי" או "אכפתי". בנוסף, ליד המסעדה נפתח פרנצ'י טו גו, בר אוכל שפועל רק בשעות היום והביקור שלנו בו תיקן מעט את הרושם המאכזב.

Septime
אחת מחברות מועדון 50 המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו. לא ברור אם באמת מדובר בבחירה צודקת, אבל בהחלט שווה ביקור ורצוי להזמין מקום מראש כי יש סביבה הרבה הייפ. עסקית צהריים לא רעה – 35 יורו לשלוש מנות, כמו בפרנצ'י המבחר לא גדול (שתי אופציות בכל מנה).

בביקור האחרון הלכנו לנסות את ספטים גם בערב ונפלנו על תפריט טעימות של שמונה מנות ב-65 יורו לאדם (לא כולל יין). לא זול, אבל טעים מאוד ועכשיו יש לחבר'ה גם בר יין מעבר לפינה למי שמחפש חוויה נגישה יותר (מבחינת מחיר) ומשוחררת יותר (מבחינת אווירה).

verjus
מסעדה עם תפריט טעימות (60 יורו לאדם, לא כולל יין), צריך להזמין מקום כמה ימים מראש (אם לא שבוע-שבועיים). יש להם גם בר יין באותו המקום שאליו לא צריך להזמין מקום, בעיניי הוא מספק חוויה הרבה יותר משתלמת וגם מאפשר לטעום מהמנות של המסעדה באווירה קצת פחות מחייבת.

Le Comptoir du Relais
ביסטרו מקסים שמצטיין בחומרי גלם . אומרים שמנות מומלצות הן מרק לובסטר, צלע עגל, צלחת נקניקים ומנה של ברווז. המקום הוא סופר טרנדי והפטנט הוא להגיע ביום ראשון, אז הוא פתוח כל היום ובשעות אחר הצהריים המאוחרות אפשר למצוא מקום. אנחנו הגענו בצהריים ועמדנו בתור שנראה ארוך אבל התברר שזז די מהר. לקינוח אכלנו קרם ברולה שהיה מצוין. אם אין מקום תמיד אפשר לדגום את המטבח בבר הסמוך, השייך למסעדה – L’Avant Comptoir.

Philou
ביסטרו מקסים באזור תעלת סן מרטין. יש שתי אופציות לתפריטים בערב: 25 30 יורו למנה עיקרית + ראשונה או קינוח, ו-38 30 יורו למנה ראשונה, עיקרית וקינוח. אנחנו אכלנו ברווז, שקדי עגל, ודג שהיו כולם מצוינים, והאווירה היתה צעירה וכיפית. מקום מעולה לערב כיפי וטעים. הימור כמעט בטוח.

le bistrot paul bert
ביסטרו עם אוכל צרפתי קלאסי ומנות גדולות במיוחד. 36 יורו יזכו אתכם בארוחה דשנה של שלוש מנות (ראשונה, עיקרית וקינוח) שיהיה לכם קשה לסיים, אפשר להזמין גם רק ראשונה (10 יורו) או עיקרית (25 יורו). ליד יש לאותו בעלים ביסטרו שמתמחה בדגים ופירות ים וגם ביסטרו עם מטבח מעט עדכני יותר (ובהתאם מנות קטנות יותר) בשם le 6 paul bert.

la regalade saint honore
אותו סגנון של המסעדה הקודמת, אבל פה הדגש מופנה לאיכות ולייחוד של המנות ופחות לגודל שלהן. תמורת 35 יורו תקבלו שלוש מנות, פלוס סלסלת לחם וביקור של טרין הבית בחינם. השירות טוב מאוד ויש תפריטים באנגלית למתקשים,  הם אפילו יצאו מגדרם למצוא פתרון למי שאוכל כשר ולא יכול ליהנות מאותו טרין הבית.

Chez Janou
פה מדובר במשהו יותר שכונתי ומשוחרר, בלי פגיעה ברמה של האוכל. והכי חשוב? להזמין לקינוח מוס שוקולד ולא להתבייש להגיד למלצר לעצור רק אחרי שלוש-ארבע מנות גדושות. זה אולי ייראה הרבה, אבל אתם תודו לנו אחרי שתרצו ללקק את הצלחת.

Les Galopins
מסעדה קלילה, כשמתחשק נתח בשר מוצלח עם תפוחי אדמה קריספיים ומעולים. מומלץ לקחת את הקוט דה בף ב-44 45 יורו (מנה זוגית), אווירה ממש לא מחייבת וערב מהנה.

Robert et Louise
מסעדת בשרים שצולה את הסטייקים שלה על אש פתוחה עם גחלים מיוחדים, ואפילו מתמחרת אותם בצורה סבירה ביותר. הבאסה היחידה שאין צ'יפס, אלא רק תפוחי אדמה מוקפצים במחבת. לא נורא.

Paris-Hanoi
מסעדה ויאטנמית חביבה במיוחד וזולה יחסית, לאוהבי אוכל אסייאתי ולמי שמגיע לעיר ליותר מכמה ימים ומחפש קצת גיוון.

Le Cambodge
מעדיפים אוכל קמבודי? עוד מקום טעים וזול למי שכבר מאס בחזה ברווז או סטייק מדמם (איך אפשר?).

ברי יין בפריז
Le Siffleur de Ballons
בר יין יחסית לא יקר, אוכל חביב וטעים מאוד. אכלנו צלחת גבינות גדולה שהיתה מצוינת, וצלחת שרקוטרי קטנה שגם היתה טובה מאוד. קחו בחשבון שחייבים להזמין שם מנה של אוכל – משהו שקשור לרישוי של המקום – ולכן אל תזמינו רק שתי כוסות יין כי אז יזכירו לכם שאתם חייבים לאכול. לקינוח לקחנו גבינה לבנה עם פטל בסירופ והיה מרענן וטעים מאוד. גם בביקור האחרון קסמו של המקום לא נפגם, תחנת חובה בעינינו לערב קליל וזול של יין וגבינות.

Les Fines Gueules
משהו בין בר יין למסעדה, מעט שולחנות (מומלץ להזמין מקום ולהגיע בזמן) ומקום מקסים במבנה ישן. ביקשנו מהמלצר המלצה על יין והיה מצוין, אנחנו אכלנו מנה של דג ומנה של סטייק טרטר (המומחיות של המקום). לפני שנה (מאי 2012) היו גם קינוחים של ז'ק ז'נין (ראו למטה), אבל זה כבר לא ככה.

Le Verre Volé
בר יין מוצלח באזור קאנל (תעלת) סן מרטן.

Martin
בר יין חדש שנפתח לאחרונה (סוף 2014) לא רחוק מקאנל סן מרטן על ידי הבעלים של בר טאפאס מצליח (Au Passage). מנות קטנות וטעימות שיילכו עם כוס היין שלכם והכי חשוב – האווירה מאוד נכונה, מלא צעירים באחד האזורים הלוהטים של פריז.

מאפיות, שוקולד ומתוקים בפריז
La Chocolaterie de Jacques Génin
בעינינו – האלוף הבלתי מעורער וכיאה לאחד יש לו סלון תה מרווח, בו אפשר לטעום את העוגות, השוקולדים, הקרמלים ומרמלדות (אל תפספסו!) הגאוניים שלו. הקרמלים שלו זה מעדן שטרם נטעם כמותו. מומלץ במיוחד הקרמל מנגו-פסיפלורה למי שבעניין, השוקו החם והטארט לימון (הכי טוב בפריז).

Pierre Hermé
כנראה המקום בו תמצאו את המקרונים הכי טובים בפריז, ומי שמוכן לטעום טעמים קצת משוגעים רק ירוויח. בכל מקרה לא לוותר על הקרמל עם החמאה המלוחה, הוא נהדר. גם הטארט לימון והטארט קפה מצוינים, ואם באים בבוקר – קרואסון איספאן בטעמי פטל, ורדים וליצ'י מומלץ ומיוחד מאוד.

Colorova
בראנץ' מדהים ביום ראשון, והפריזאים אוהבים את הבראנץ' שלהם… גם ארוחת הבוקר מצוינת. אוכל מתוחכם ובראנץ' שישאיר אתכם שבעים ומאד מרוצים לכמה שעות טובות. חובה להזמין מקום בסופ"ש כמה ימים מראש. במקום פועלת כל השבוע גם פטיסרי מעולה, עם אפשרות לאכול את המעדנים במקום או לקחת אותם לגני לוכסמבורג.

La Pâtisserie des Rêves
הם טוענים שהפארי-ברסט שלהם הכי טוב בפריז, ולא בטוח שהם טועים (זה מאפה עגול של בצק רבוך עם קרם פראלינה, טעם מאד אגוזי). גם הסנט הונורה (בצק עלים עם קרם קצפת ופחזניות מצופות בקרמל) היה מצוין, וגם נחמד שהוא לא בצורה המסורתית שלו אלא "מפורק לגורמים". גם אם אין לכם כוח לאכול, זה מקום ששווה גם רק להיכנס אליו בשביל העיצוב המדהים.

 L'éclair de Génie
חנות האקלרים של כריסטוף אדאם, הקונדיטור שהחזיר את פושון למרכז המפה הקולינרית. הוא קרא למקום שלו "אקלר של גאון" (משחק מילים על "הבזק של גאונות", המשמעות השנייה של השם בצרפתית), והוא באמת מאד מוערך. האקלרים ממש מצוינים ושווים את המחיר המופקע (בד"כ 5 יורו לאקלר לא גדול), גם הטראפלס מעולים. למי שרוצה להחליף את הסנדוויץ' שלו בחוויה מעט יותר מורכבת מוזמן ל-Adam's – מקום לצהריים זריז וקינוח נהדר בצנצנת. כאן אתם יכולים לקרוא על ההתרשמות שלי משני המקומות.

Arnaud Larher
כוכב עולה בשמי הפטיסרי בפריז, מאפיה מקסימה. המרשמלו שלו נהדר, בחורף מוכרים כאן טארט קפה אלוהי. אנחנו גררנו איתנו חזרה לארץ צנצנת של ממרח קרמל-שוקולד-פסיפלורה שמזכיר לנו כל יום את הטעם של פריז.

Ble Sucre
מאפייה קטנה הקרובה למארשה די אליגרה (שוק אוכל מקורה ושוק פשפשים), קרואסון החמאה הוא אחד הפלוסים הגדולים של המקום והמדלנים גם מעולים.

Angelina
מעוז תיירים על קצה גני טולרי, אבל המון בלאן שלהם בהחלט שווה טעימה.

Des Gateaux et du Pain
כבר כמה שנים שקלייר דמון מככבת בעולם הדי גברי של הפטיסרי הצרפתי והיא עושה זאת בעזרת עוגת שוקולד נהדרת ועוד שלל מטעמים.

 Pain de sucre
מאפיה מעולה במארה, דברים מיוחדים וטעימים מאוד. אפשר לאכול במקום (תופעה לא מאד נפוצה) בשולחנות הקטנים שבחוץ. יש שתי חנויות צמודות – אחת "מלוחה" ואחת "מתוקה". המלוחה מאד יקרה ולא בטוח שמשביעה, המתוקה נהדרת ונגישה מבחינת המחיר.

Sadaharu Aoki
שוקולטייר ופטיסייר יפני. שווה להגיע בעיקר בשביל העיצוב המדהים של המקום ושל השוקולדים. מומלץ גם קרואסון תה ירוק.

Poilâne
לחם זאת המומחיות של המאפייה, אבל גם השוסון תפוחים מעולה וחבל לפספס.

אוכל רחוב/פאסט פוד בפריז
Cantine California
איפשהו בשנה ומשהו-שנתיים האחרונות הגיע טרנד משאיות האוכל לפריז והמפורסמת שבהן היא le camion qui fume. לא בא לכם להמר אם יישארו לכם המבורגרים או סתם לא בא לכם לעמוד בתור (בערך 45 דקות, אבל שווה את זה)? יש אופציה מעולה – cantine california, רק תגידו לג'ורדן שעמרי מישראל שלח אתכם. מאז ג'ורדן והשותפים שלו הספיקו לפתוח גם מסעדה קטנה, אם מתחשק לכם המבורגר טוב.

Breizh cafe
קרפים מתוקים, קרפים מלוחים וסיידר, כולם מברטון וכולם טעימים. עדיף להזמין מקום.

Grazie
פיצרייה חביבה ביותר עם ניחוח איטלקי.

מדריכים ובלוגים בפריז
רוב המסעדות מופיעות ב-paris by mouth, עם פירוט כללי של מחיר, סגנון ואווירה. הבלוג של דייויד לייבוביץ (david lebovitz) הוא עוד סוג של תנ"ך עבור תיירים שלא מעוניינים ליפול עם האוכל שלהם. כנרת רוזנבלום תמיד מעדכנת על החוויה הפריזאית מכיוונים רבים, ועוד בעברית. ב-hip paris תקבלו את זה באנגלית, ב-le bonbon בצרפתית וב-slash מופיע עדכון חודשי על התערוכות שאפשר למצוא בעיר.

16 מחשבות על “המלצות לפריז

  1. פינגבק: כל מה שצריך לדעת על פריז קשור לאוכל? | שביתה איטלקית

  2. פינגבק: המלצות לאלזס: התשובה לשאלה "לאן נעלמתי?" | שביתה איטלקית

  3. פינגבק: המלצות לפריז: מדריך קולינרי לעיר האורות | שביתה איטלקית – ראשי

  4. פינגבק: ריז אולה: אורז בחלב עם פקאנים מקורמלים וסריראצ'ה | שביתה איטלקית – ראשי

  5. פינגבק: המלצות לפריז קצת אחרת | שביתה איטלקית – ראשי

  6. פינגבק: הו ברצלונה, ברצלונה: חצילים מטוגנים עם סילאן | שביתה איטלקית – ראשי

  7. פינגבק: המלצות לאלזס: התשובה לשאלה "לאן נעלמתי?" | שביתה איטלקית – ראשי

  8. פינגבק: בראוני בייטס: מתכון לביס של בראוניז | שביתה איטלקית – ראשי

כתיבת תגובה