בראוני בייטס, מתכון קל וטעים

בראוני בייטס: מתכון לביס של בראוניז

בימים הראשונים לאחר הלידה של יורש העצר זכינו לקבל לא מעט משלוחים מפתיעים מחברים ומשפחה, שרצו לשמוח איתנו, לשמח אותנו עוד קצת ולעזור לנו להתמודד עם ההתחלה החדשה (מי אמר משלוח מפנק של אוכל מוכן מהדליקטסן ולא קיבל?!). באחת הפעמים צלצל השליח בדלת והגיש לי שקית שקופה עם קופסה תכולה יפהפיה מ-Sweetbox, שהיתה ללא ספק המשלוח הכי מתוק שקיבלנו.

בין שלל ההפתעות המוצלחות במשלוח, והיו כמה כאלו, התחבאה קופסה שקופה עם בראוני בייטס – "נגיסי פאדג' בראוניז" הם נקראים באתר. הם היו כל כך טובים שהצדיקה החליטה שהיא צריכה להכין כאלו בעצמה, רק נותר לה למצוא זמן שבו היורש יאפשר לה לעשות את זה. אחרי מספר ימים שבהם האדם עושה תכניות והאלוהים החדש של הבית מחרבן (או בוכה) עליהן הגיע ראש השנה ואיתו תקופת חסד. הקטנצ'יק החליט לישון כמו שצריך והצדיקה מצאה את עצמה במטבח, מוציאה את התכנית לפועל. כדי לא לקחת סיכונים נבחר מראש מתכון עם זמן פעולה קצר יחסית, כזה שיתאים גם למי שיש להם טיימר שינה קצר בבית :).

ל-smitten יש בעניין הזה תיאוריה די ברורה שהיא הסבירה באחד ממתכוני הבראוניז שלה: כשיש שליט חדש בבית והנמנומים שלו קצובים בזמן, כל מתכון שמכינים צריך להיות כזה שלא ייקח יותר זמן מזמן הנמנום של התינוק. לכן לבראוניז שלה היא קראה naptime brownies, ובינתיים מסתמן שאנחנו לגמרי מאמצים את הקונספט.

המתכון שאימצנו בסוף (בשינויים קלים) הוא של דיוויד ליבוביץ, שחי בפריז ומזכיר לנו תמיד את האהבה הישנה שלנו. דיוויד הביא בספר Ready for Dessert מתכון לבראוניז האולטימטיביים, מתכון קל ומהיר שיש לו רק סוד אחד: בחלק שכתוב בו לערבב דקה, צריך באמת לערבב דקה. דיוויד טוען שכשהכין את הבראוניז האלה בפעם הראשונה לא הבין מה כ"כ מיוחד בהם, עד שפגש את מי שנתן לו את המתכון והוא מיד עלה על זה שדיוויד דילג על השלב הזה. פעם נוספת שבה הכין אותם כמו שצריך, הבהירה שהבראוניז האלה הם באמת האולטימטיביים. זמן האפייה הקצר והכמות הקטנה של הקמח יבטיחו לכם בראוניז פאדג'יים במיוחד.

בראוני בייטס, מתכון קל וטעים

בראוני בייטס, מתכון קל וטעים

מצרכים לבראוני בייטס (תבנית 20 ס"מ*20 ס"מ):

  • 85 גרם חמאה
  • 200 גרם שוקולד מריר 70%
  • 150 גרם (2/3 כוס) סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 2 ביצים בטמפרטורת החדר
  • 35 גרם (1/4 כוס) קמח לבן
  • 1 כוס (בערך 150 גרם) שוקולד לבן וחלב קצוצים

מתכון לבראוני בייטס (תבנית 20 ס"מ*20 ס"מ):

  1.  מחממים תנור ל-175 מעלות ומכינים תבנית מרובעת (20*20) מרופדת בנייר אפיה.
  2. בקערת זכוכית גדולה ממיסים במיקרו את החמאה והשוקולד המריר (אפשר גם בסיר מעל בן מארי, השימוש בקערה גדולה במיקרו יאפשר לכם להכין את כל הבלילה בקערה אחת).
  3. מערבבים לתערובת השוקולד והחמאה סוכר ותמצית וניל עד שהתערובת אחידה.
  4. טורפים פנימה את הביצים, אחת בכל פעם.
  5. מוסיפים את הקמח ומערבבים נמרצות במשך דקה שלמה (אל תדלגו על השלב הזה!), עד שהבלילה נהיית פחות גרגירית וקצת נפרדת מהדפנות.
  6. מערבבים פנימה את השוקולד הקצוץ (לבן וחלב).
  7. מעבירים את הבלילה לתבנית ואופים 30-25 דקות. היזהרו לא לאפות יותר מדי, זה יגרום לבראוניז לאבד מהמרקם הפאדג'י שלהם.
  8. צננו צינון מלא וחיתכו את הבראוניז לריבועים קטנים.
  • לחיתוך מושלם לחתיכות קטנות, לאחר שלב הצינון הכניסו את הבראוניז להקפאה לפני החיתוך.
  • במקום שוקולד לבן וחלב, אפשר לערבב פנימה כוס של כל תוספת אחרת שתרצו: אגוזים קצוצים, שקדים קצוצים, שוקולד מסוג אחד ואפילו חתיכות עוגיות.

2 מחשבות על “בראוני בייטס: מתכון לביס של בראוניז

כתיבת תגובה