טראפלס שוקולד טבעוניים עם ציפוי מפתיע

קינוח ב-15 דקות: טראפלס שוקולד טבעוניים בציפוי ביסקוויטים טחונים

כשאני מדמיין טראפלס שוקולד עולה תמונה מאוד ברורה של הידיים שהכינו אותם, מכוסות בשוקולד וקקאו, צבועות לחלוטין בצבע החום של חומרי הגלם. זו כנראה הסיבה שהכנתי טראפלס פעם אחת בחיי. חשתי שזה לא מסוג הדברים ששווים את המאמץ, ואתם יודעים שאין לי בעיה עם משימות מורכבות וארוכות במטבח. גם הצדיקה לא הרבתה להכין לנו את הקינוח המדובר בדיוק בגלל אותה סיבה.

אבל, וכמו בכל סיפור טוב יש "אבל", הכול השתנה לפני מספר חודשים. התבקשנו, וכשאני כותב ברבים אני כמובן מתכוון לצדיקה, להכין קינוח טבעוני. בדיוק באותה תקופה פרסמה עלמה היקרה את המתכון הנהדר שלה לטראפלס טבעוניים, שהוא הרבה יותר מוצלח מגרסאות אחרות שמסתובבות עכשיו ברשת עם טחינה (מעדיף את השוקולד שלי עם שקדים או קשיו).

טראפלס טבעוניים, תענוג שוקולדי

טראפלס טבעוניים, תענוג שוקולדי

לאחר מספר פעמים החלטנו להמיר את חמאת השקדים בחמאת שקדים וקשיו, החיבור שלה עם השוקולד המריר מוצלח יותר. מאז, אנחנו כמעט לא נתפסים לא מוכנים לאורחים טבעוניים או כאלו שלא אוכלים גלוטן (היי אחיינים צליאקים חובבי שוקולד), תמיד מחכה קופסה בפריזר עם טראפלס מצופים ומוכנים להגשה. הפעם החלטנו לשדרג אותם עם ציפוי מעט שונה – ביסקוויטים טחונים עם מעט קקאו (עוזר להדבקת הציפוי). ברגע הראשון של הנגיסה מורגש הטעם של הביסקוויטים, שמיד מתערבב בטעמו של השוקולד המריר והקשיו ומתקבל שילוב נהדר. כמובן שהציפוי בביסקוויטים לא טבעוניים/עם גלוטן הופך את המתכון ללא מתאים לטבעונים/לחולי צליאק, אבל אפשר פשוט להשתמש בביסקוויטים טבעוניים/נטולי גלוטן או בקקאו בלבד.

מה שבאמת שינה את חיינו הוא זיכרון מעומעם של הצדיקה, על טיפ שקראה לפני עשור או שניים אצל אחת מכוהנות המטבח הוותיקות (נירה רוסו?) לנטוש את שיטת גלגול הטראפלס ולהמיר אותה בחיתוך לקוביות. הרבה יותר מהיר, בטח יותר פשוט ואין ויכוח שזה הרבה פחות מלכלך. חמש דקות עבודה ויש לכם קינוח שוקולדי נהדר.

טראפלס שוקולד טבעוניים, בציפוי ביסקוויטים טחונים

טראפלס שוקולד טבעוניים, בציפוי ביסקוויטים טחונים

מצרכים לטראפלס טבעוניים (כ-35-40 טראפלס, תלוי בגודל החיתוך):

  • תבנית 20*20
  • 300 גרם שוקולד מריר 70% – קצוץ
  • 220 גרם חמאת שקד לבן בתוספת קשיו ללא תוספת סוכר (אנחנו משתמשים ב"שקד לבן" של "שקד תבור") – יוצא מעולה גם עם חמאת שקדים
  • 12 ביסקוויטים "פתי בר"
  • 3-2 כפיות קקאו

מתכון לטראפלס טבעוניים (כ-35-40 טראפלס, תלוי בגודל החיתוך):

  1. מרפדים את התבנית בנייר אפייה (מרפדים את כל התבנית, כולל השוליים ומשאירים את הקצוות כדי שיהיה קל לשלוף את נייר האפייה החוצה).
  2. שמים בבן מארי (מניחים קערה או סיר על סיר עם מים רותחים) את השוקולד הקצוץ וחמאת השקדים וממיסים יחד עד לקבלת עיסה חלקה (זה שלב שלוקח ממש כמה דקות וכדאי לערבב תוך כדי).
  3. שופכים את העיסה לתבנית המרופדת ומעבירים למקפיא לפחות לשעה.
  4. בינתיים טוחנים במעבד מזון את הביסקוויטים עד שהם הופכים לאבקה. מעבירים לקופסת פלסטיק שנסגרת היטב ומוסיפים קקאו, עד שהפירורים נצבעים בעדינות בצבע הקקאו (נזהרים לא לשים יותר מדי קקאו שישתלט על טעם הביסקוויטים).
  5. כשהעיסה קפואה, מוציאים את התבנית מהמקפיא ושולפים בקלות את הריבוע הקפוא יחד עם נייר האפייה. מניחים על קרש חיתוך ומחכים כמה דקות כדי שיהיה קל לחתוך. בעזרת סכין חדה, חותכים קודם כל את השוליים כדי שיהיה ריבוע ישר, ואז מחלקים לריבועים קטנים.
  6. מעבירים את הריבועים לקופסה עם תערובת הביסקוויטים והקקאו, סוגרים את המכסה ומנערים את הטראפלס עד שכולם מתכסים בציפוי (עדיף להעביר בכמה "גלים" כדי שהטראפלס יתכסו בציפוי מכל הכיוונים).
  7. סוגרים את הקופסה ומעבירים למקפיא, כדאי להוציא בערך רבע שעה לפני האכילה.

2 מחשבות על “קינוח ב-15 דקות: טראפלס שוקולד טבעוניים בציפוי ביסקוויטים טחונים

כתיבת תגובה