דג במתנה. ראשונה או עיקרית לראש השנה

מתכון לראש השנה: דג במתנה

ראש השנה ותקופת החגים מתקרבים בצעדי ענק וזאת הפעם הראשונה שאני מתעסק בהם כל כך מוקדם, מלבד כמובן לפנטז על החופש המתקרב שבא באותה חבילה עם חגי תשרי. התקופה שבה פתאום כולם נחמדים, מאחלים חג שמח כבר שבוע וחצי לפני. כאילו רובצת עליהם ה-Christmas spirit שתמיד רואים בסרטים האמריקנים. חייב להודות שזה שינוי די מרענן עבורי, זה אחד החלקים האהובים עליי בחגים.

למה בעצם אני כבר מוטרד מראש השנה? התשובה נעוצה בהחלטה של חבריי מפרויקט "מבשלים ביחד" לאסוף עבורכם מתכונים לחג, להקל עליכם לבחור מה תכינו לארוחות הרבות שמחכות לכולנו במרתון הבליסה השנתי. מאחר שאני גם ככה נוטה לצד היותר מלוח של השולחן, החלטתי להכין מנה ראשונה שיכולה להיות גם עיקרית או מנה עיקרית שיכולה להיות גם ראשונה. זוהי בעצם מתנה לחג, כזאת שהייתי שמח לקבל במקום התחתונים שאמא נהגה לקנות לי במשך מספר שנים לא מבוטל (לא שלא אהבתי את התחתונים אמא, תודה) – דג במתנה.

דג במתנה. מתנה שתשמחו לקבל לראש השנה

דג במתנה. מתנה שתשמחו לקבל לראש השנה

דג במתנה היא מנה איטלקית שבה מכינים דגים (שלמים או מפולטים) כשהם עטופים בנייר עטיפה עם נוזל כלשהו ועשבי תיבול. אני הלכתי על גרסה אישית לכל אחד עם פילטים של דג לבן, אבל בהחלט אפשר לבחור בדג שלם וגדול יותר לחלוקה במרכז השולחן (לא גדול מדי כי יהיה קשה לעטוף אותו).

כבר הסכמנו שרצף החגים הוא מרתון בליסה, אבל כך גם כל ארוחה. כמו בבופה של ארוחת בוקר בבית מלון, כולנו מרגישים לטעום מכל מה שנמצא על השולחן. אתם לא רוצים לפספס את המנה המפורסמת של אבא או להעליב את דודה שולה בכך שלא תנסו את הסלט שלה. בקיצור, עניין כבד. לכן בחרתי בדג, יש בו משהו קליל יותר, רענן יותר ופחות מכביד, בטח אם מצוותים לו יין לבן וקצת לימון.

חג שמח ושנה טובה!

דג במתנה. מתכון לארוחת החג

דג במתנה. מתכון לארוחת החג

מצרכים לדג במתנה (4 פילטים)

  • 4 פילטים של דג לבן
  • 15 מ"ל שמן זית
  • 75 מ"ל יין לבן
  • 15 מ"ל מיץ לימון או ליים
  • שתי שיני שום כתושות
  • שני בצלי שאלוט קצוצים דק
  • 4 ענפי רוזמרין

מתכון לדג במתנה (4 פילטים)

  1. מחמים תנור לחום של 200 מעלות.
  2. מערבבים היטב את כל המרכיבים מלבד הדג והרוזמרין בקערה.
  3. פורסים נייר אפייה ובמרכזו מניחים פילה דג אחד, עליו מפזרים כ-6-5 כפיות של הרוטב. מניחים מעל שתי פרוסות לימון וענף רוזמרין. סוגרים את הנייר בצורה שתשאיר לדג מקום – מקפלים פנימה את הקצוות הצדדיים, אח"כ מצמידים את שני הקצוות הנותרים אחד לשני מעל הדג ומגלגלים פנימה.
  4. חוזרים על הפעולה עם שאר הפילטים ומניחים אחד ליד השני בתבנית.
  5. אופים כ-12-10 דקות, תלוי בגודל חתיכות הדג.
  6. אפשר להגיש עם הנייר או להעביר אל צלחת בסיום האפייה.

 

24 מחשבות על “מתכון לראש השנה: דג במתנה

  1. רחלי

    דבר ראשון שחשבתי אחרי שראיתי את התמונה, זה מתי תכין לי כזה 🙂 נראה ממש ממש טעים ובול הטעמים העדינים שאני אוהבת. שלחתי לאמא שתכין בחג 🙂

    אהבתי

כתיבת תגובה