טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה

טארט טאטן כרישה, ריקוטה ופטה

אל תגלו לו, אבל נראה לי שהבלוג הוא הראשון לשלם מחיר כשהחיים האמיתיים שלי הופכים ליותר עמוסים מהרגיל, כשאין לי זמן או הראש טרוד מדי בשביל לחשוב על מתכונים חדשים. כבר קרה שלא כתבתי כאן חודש או יותר, אבל הפעם שברתי שיא שלילי וסגרתי מעל חודשיים ללא פעילות.

אבל הפוסט הזה לא רק שובר בצורת ארוכה, הוא גם הראשון שהכנתי במטבח החדש והנוצץ שלי (תמונות בקרוב, אחרי שאשכרה נסיים לסדר את הבית…). נגמרו הימים של המטבח הסגור ולעיתים קלסטרופובי, אנחנו בעידן של מטבח פתוח ואי ושאר חלומות שהצלחתי להגשים סוף סוף. בנוסף, הכנתי אותו גם לרגל מפגש עם החברים מפרויקט "מבשלים ביחד", מפגש שכלל המון אוכל וחברים טובים.

טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה

טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה

הרעיון של טארט טאטן מלוח עלה כבר מזמן, בעיקר בגלל שאיפשהו במורד הדרך עשתה הצדיקה שינוי קטנטן בדרך שבה היא מכינה את הטארט טאטן הקלאסי ושדרגה אותו בכמה רמות. כל התודות לשף צרפתי חביב, שגם אתם תוכלו ללמוד ממנו טריקים לקילוף תפוחים וסידור שלהם בתבנית ביוטיוב הקרוב לביתכם. אולי עכשיו, אחרי שסחבנו איתנו קרם פרש מפרובאנס, היא תכין לנו עוד אחד.

חשבתי על כל מיני רעיונות למילוי, אבל בסופו של דבר זכתה הכרישה בשל המתיקות שמופקת בזמן הטיגון שלה בחמאה. החיתוך, הסידור והטיגון של הכרישה בחמאה הם החלק הכי קשה בהכנה של הטארט, קשה באופן יחסי כמובן. סך הכול מדובר במנה קלה להכנה, כזאת שלא גוזלת הרבה זמן וסוחטת הרבה מחמאות בעזרת המראה המרשים של צינורות הכרישה, שמזכיר יער. לגבי הגבינה, אני בחרתי בשילוב בין ריקוטה לפטה בגלל שהמליחות של האחרונה מתנגשת יפה עם המתיקות של הגבינה. אפשר ללכת גם לכיוונים אחרים, צהובים יותר או בעלי טעם עז יותר. רק אל תשכחו להוסיף גבינה עם נפח (ריקוטה, קוטג' וכדומה) שתמלא את החללים שבין הכרישה.

טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה, רגע לפני ההפיכה

טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה, רגע לפני ההפיכה

מצרכים לטארט טאטן כרישה, ריקוטה ופטה (8 אנשים):

לבצק פריך מלוח:

  • 260 גרם קמח
  • 150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
  • 3/4 כפית מלח
  • 4.5-3 כפות מים קרים

למילוי:

  • 8-7 כרישות, עדיף כאלו בעובי בינוני
  • 75 גרם חמאה
  • גביע גבינת ריקוטה (250 מ"ל)
  • כ-100 גרם פטה עיזים, מפוררת

תודה לגבישס על התמונות, וגם על הסחוג המהמם

מתכון לטארט טאטן כרישה, ריקוטה ופטה (8 אנשים):

בצק פריך מלוח:

  1. שמים את הקמח, חמאה ומלח במעבד מזון עם להב פלדה ומעבדים לתערובת פירורית.
  2. מוסיפים את המים בהדרגה, עד שנוצרים גושי בצק גדולים, לא מעבר.
  3. מקמחים קלות משטח עבודה, מעבירים אליו את גושי הבצק, מאחדים אותם ומשטחים לצורה של דיסקית. את הדיסקית עוטפים בניילון נצמד ומקררים במשך כשעה במקרר.
  4. לאחר הקירור מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי 5 מ"מ

הרכבת הטארט:

  1. חותכים את הכרישה לצינורות באורך של 2 ס"מ.
  2. ממיסים את החמאה על אש בינונית במחבת שאפשר להכניס גם לתנור, מעמידים את צינורות הכרישה במחבת ומטגנים עד שהיא משחימה למטה ומתרככת (המשקיעים יכולים לנסות ולהפוך את הכרישה, כדי לקבל את טעם הטיגון המתוק משני הצדדים).
  3. כשהכרישה מוכנה מפזרים באופן שווה ובעדינות את פירורי גבינת הפטה וגבינת הריקוטה.
  4. מכסים בעזרת הבצק המרודד את המחבת ומכניסים לאפייה של 40 דקות בתנור בחום של 180 מעלות.
  5. מוציאים מהבצק בתום 40 הדקות (בתנאי שהבצק אפוי ובצבע שחום) ונותנים לטארט 20 דקות מנוחה לפני שהופכים אותו אל צלחת ומגישים.

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה

טארט טאטן, כרישה, ריקוטה ופטה

3 מחשבות על “טארט טאטן כרישה, ריקוטה ופטה

כתיבת תגובה