פסטה ברוטב ברוקולי, בצל סגול, ריקוטה וצ'ילי

פסטה ברוטב ברוקולי, בצל סגול, צ'ילי וגבינת ריקוטה

אין הרבה דברים גרועים יותר, לפחות בשבילי, ממחסום כתיבה. הרגשה של חוסר אונים מול מסמך וורד ריק, מהולה בחוסר רצון להתיישב מול המחשב. כל תירוץ תלוש ככל שיהיה ירחיק אותי מהמקלדת בתקופות כאלו, אפילו מטלות לא אהובות בעליל (אולי אטאטא את הבית? אנקה אבק?) נראות לי עדיפות מלנסות לשבור את המצור שיכולת הכתיבה שלי נמצאת בו.

לפעמים מדובר בעוצר כללי, בו שום דבר לא יוצא. עצירות רעיונית אם תרצו. פעמים אחרות המעצור הוא סלקטיבי לחלוטין, מונע ממני לגשת למשימות שמצריכות טיפול. זהו חלק מתופעה שנקראת דחיינות, תכונת אופי שהצדיקה המציאה כדי להסביר את ערימות המסמכים שמחכים לתיוק על שולחן העבודה שלנו או את הבגדים שמחכים כבר כמה ימים לקיפול במייבש. בכל פעם שהייתי מבטיח לעשות משהו בבית, אבא שלי היה לובש את הפרצוף הסקפטי שלו וצוחק עליי: "למה לדחות משהו למחר אם אפשר לדחות אותו למחרתיים?!".

ברוקולי. זר פרחים שגם אני הייתי שמח לקבל

ברוקולי. זר פרחים שגם אני הייתי שמח לקבל

אני חייב להודות שהשתפרתי עם השנים. חלק מזה תודות לאמצעים טכנולוגיים שמציקים לך עד שתעשה את מה שהבטחת לעצמך לעשות, חלק קשור למשמעת העצמית שהתפתחה בעקבות האימונים למרתון. על הפרק הפעם עומדת עבודת סמינר, שמחכה שאכתוב אותה כבר כמה חודשים טובים. נשארו לי פחות מחודשיים עד להגשה וכל בוקר אני מבטיח לעצמי שהיום אקדיש לה כמה שעות של יחס, אסיים לפחות פרק ואוריד את זה מהראש. זה לא קורה. במקום זה אני ממשיך לכתוב דברים אחרים: כתבות לפרויקטים שלקחתי על עצמי, פוסטים לבלוג מסוים…

כל התקופה הזאת אני מסתובב עם רגשות אשם על הזנחה של עבודת סמינר מסכנה, מה שלא נותן לי שקט נפשי להתחיל להכין פה מנות מסובכות שייקחו ממני יום שלם על חשבונה. גם הפעם הלכתי על רוטב פשוט לפסטה, קל ומהיר להכנה: שילוב בין ברוקולי, בצל סגול, קצת שבבי צ'ילי וגבינת ריקוטה מלוחה (אפשר גם ריקוטה עיזים, שהיא קצת יקרה יותר).

בצל סגול, רגע לפני שהטיגון הופך אותו ורוד

בצל סגול, רגע לפני שהטיגון הופך אותו ורוד

מצרכים לפסטה עם ברוקולי, בצל סגול וגבינת ריקוטה (4 אנשים):

  • חבילת פסטה, עדיפות לפסטה קצרה (אני השתמשתי באורקייטה)
  • בצל סגול, חתוך לקוביות
  • 2 ראשי ברוקולי, מפורקים לפרחים קטנים
  • חבילה של גבינת ריקוטה (250 גרם)
  • שבבי צ'ילי, מלח ופלפל
  • שמן זית/חמאה

מתכון לפסטה עם ברוקולי, בצל סגול וגבינת ריקוטה (4 אנשים):

  1. מטגנים את הבצל בשתי כפות שמן זית או 20 גרם חמאה, על אש בינונית עד שהוא מתרכך קלות
  2. במקביל חולטים את פרחי הברוקולי בסיר עם מים רותחים עד שהם מתרככים (כחמש דקות)
  3. מוסיפים את הברוקולי אל המחבת עם הבצל, מתבלים במלח ופלפל ומעט שבבי צ'ילי (מי שלא אוהב חריפות קלה יכול לוותר או להמיר אותם במעט אגוז מוסקט טחון)
  4. מבשלים את הפסטה במים רותחים עם מלח עד לדרגת אל דנטה
  5. מוסיפים למחבת את גבינת הריקוטה שיהא מערבבת עם שאר החומרים במחבת
  6. מוציאים כשליש מהתערובת לכלי נפרד וטוחנים עם בלנדר יד, תוך הוספת מעט ממי הבישול של הברוקולי/שמנת לבישול, עד לקבלת מרקם חלק.
  7. זורקים פנימה את הפסטה ואת הרוטב הקרמי, מבשלים דקה נוספת תוך ערבוב ומגישים. מוזמנים לפזר מעל קצת פרמז'ן
פסטה עם ברוקולי, בצל סגול, ריקוטה וצ'ילי. טעים גם בלי לטחון חלק לרוטב קרמי

פסטה עם ברוקולי, בצל סגול, ריקוטה וצ'ילי. טעים גם בלי לטחון חלק לרוטב קרמי

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

פסקול: משהו בנעימות המלטפת שמאפיינת את אלבום הבכורה של London Grammar, שנקרא If You Wait, התאים בדיוק למצב.

12 מחשבות על “פסטה ברוטב ברוקולי, בצל סגול, צ'ילי וגבינת ריקוטה

  1. גיל

    קנית אותי כבר בעצירות!
    רוטב ברוקולי לפסטה זה נהדר, והשילוב עם הריקוטה נראה מצוין.
    אני גם אוהב להכין רוטב שבו הברוקולי טחון כולו, ויוצא בעצם מין "פסטו" מברוקולי.

    אהבתי

    1. עמרי פולק מאת

      בדיעבד נחתה עליי ההבנה שאולי לקשר בין "עצירות" לאוכל עלולה להיות פעולה בעייתית, אבל לא הגעתי לאן שהגעתי בזכות זה שחשבתי יותר מדי על מה שאני אומר או כותב…

      אהבתי

  2. Sharon

    אני מכינה את הגרסא הענייה של הפסטה הזאת, ברוקולי צילי והרבה שמן זית, הרעיון של הריקוטה נשמע לי משדרג רציני. רשמתי לי.

    אהבתי

  3. פיית העוגיות

    המטבח זה מקום נהדר לברוח אליו בעת מצוקה,
    עוד לא הגעתי למצב שאני מעדיפה לטאטא על כך דבר שבעולם ולכן המצב כנראה באמת קשה 🙂
    המנה נראית מעולה, שילוב טעמים מפתה!

    אהבתי

כתיבת תגובה

