נגיסי עוף ברוטב עגבניות, זיתים ושערות כרישה. מהיר וקל להכנה

חזה עוף ברוטב עגבניות, זיתים וכרישה

אצל רוב האנשים התקופה הזאת שלפני פסח מתאפיינת בניקיון הבית מכל שאריות של חמץ, זריקת כל פיסת פסטה או לחם. אצלי זה בדיוק ההפך, אני מנצל את הזמן לאגירה של מצרכים כדי לעבור את החג – קמח, לחם, פסטה. כל מה שאצטרך בשביל להימנע מהאסון הקולינרי שכולכם אוכלים עם שוקולד, זה שנקרא מצות. בביקור האחרון שלי בסופר, בדיוק כשהעליתי את המצרכים אל המסוע של הקופאית, קלטתי שבעצם קניתי עכשיו חיטה בשלבים שונים של עיבוד – קמח, לחם, ביסלי, פסטה.

בהתחלה חשבתי להגיש לכם עוד מתכון לפסטה, אבל האמת שהמנה הזאת יכולה ללכת מעולה גם עם אורז או פירה ולקבל את התגית הלא מחמיאה – כשל"פ. אז אם בא לכם להשתמש בשאריות החמץ ולנקות אותן בדרך המועדפת עליי (אכילה), אתם מוזמנים לצוות לכל העניין פה פסטה קצרה וליהנות מארוחת צהריים מזינה ובריאה. הבית כבר הוכשר לפסח? תסתפקו באורז או תפוחי אדמה.

בזמן האחרון פיתחתי אובססיה קלה לזיתים, בעיקר כשהם באים בגרסת הממרח שלהם (טפנד). בין השאר, מלבד לזרוק חתיכות של כמה זיתים וכפית טפנד לתוך המתכון הזה, גם ייבשתי קצת ממנו והוספתי לפירורי לחם כשהכנתי שניצל. במתכון הזה הם נותנים בעיטה קטנה של טעם לשילוב בין כרישה מטוגנת ורוטב עגבניות, בעיטה שהוא לפעמים צריך בשביל להתעורר.

כדי שעוד כמה ימים לא נצטרך לנהל שיחה לא נעימה של בלוגר-גולשים, סטייל מורקייק, בה תאשימו אותי בהיותי בלוגר פח (מר פח בשבילכם…) שמעלה מתכונים לפסח יותר מדי קרוב לסדר, אני מכין אתכם מראש: אני מתכנן מתכון שכולל שפונדרה (אסאדו) וזנב שור, בתבשיל שיעמוד שעות על אש קטנה. קחו את זה בחשבון והצטיידו מראש אם אתם עדיין מחפשים מתכון לסדר. אני מבטיח שהוא עשיר בטעם וישאיר את יושבי השולחן רוצים עוד. עוד הרבה (צניעות היא השם השני שלי, אחרי עמרי).

מנה בארבעה שלבים, שאחד מהם אופציונלי לחלוטין

מנה בארבעה שלבים, שאחד מהם אופציונלי לחלוטין

מצרכים לחזה עוף ברוטב עגבניות, זיתים ושערות כרישה (4 אנשים):

  • שתי חתיכות חזה עוף, חתוך לחתיכות בגודל ביס
  • כרישה אחת, חתוכה לחצאי טבעות
  • 15-10 זיתים מגולענים וחתוכים לחתיכות קטנות
  • כפית טפנד
  • רוטב עגבניות נוזלי (אני השתמשתי בפאסטה מהולה במים, יחס של אחד לאחד)
  • שמן זית
  • קורט מלח
חזה עוף ברוטב עגבניות, זיתים ושערות כרישה. טעים ובריא

חזה עוף ברוטב עגבניות, זיתים ושערות כרישה. טעים ובריא

מתכון לחזה עוף ברוטב עגבניות, זיתים ושערות כרישה (4 אנשים):

  1. מחממים מחבת עם דפנות גבוהות, מוסיפים את שמן הזית ומטגנים על אש בינונית-קטנה את הכרישה עד שהיא מתרככת (עניין של כמה דקות טובות, בערך 10, אפשר לכסות אותה בזמן התהליך)
  2. אחרי שהכרישה התרככה מוסיפים את חתיכות הזיתים ומערבבים טוב
  3. מוסיפים את רוטב העגבניות וממשיכים לערבב על אש קטנה
  4. זורקים פנימה את חתיכות העוף ומבשלים עד שהעוף מוכן והרוטב הצטמצמם
  5. מגישים על מצע של אורז או פירה (כדאי להכין מבעוד מועד…)

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

פסקול: Pale green ghotsts של John Grant הוא אחד הדיסקים הטובים ביותר ששמעתי לאחרונה והשיר הזה מצחיק אותי כל פעם מחדש. גם אתם יכולים לצחוק יותר, 65 אחוז מהזמן.

5 מחשבות על “חזה עוף ברוטב עגבניות, זיתים וכרישה

  1. פינגבק: מתכון בריא: חזה עוף ברוטב עגבניות וזיתים | שיגעון האוכל

כתיבת תגובה