חזה ברווז ברוטב סנגריה. קצת עבודה ויש לכם מנה מרשימה וטעימה

חזה ברווז ברוטב סנגריה

כשאנחנו מטיילים בחו"ל אנחנו נוהגים ללכת למסעדה כל ערב, גם במחיר של ויתור על ארוחת צהריים והסתפקות במשהו צנוע יותר כלכלית כמו סנדוויץ'. ככה התנהלנו בכל אחד מהביקורים הקודמים שלנו בפריז, אבל הפעם זה שונה. אנחנו לא מטיילים אלא גרים פה (גם אם זה רק לשלושה חודשים…), יש לנו דירה משלנו ומקרר עמוס בכל טוב מהשוק ומהסופר.

אחרי תקופה עמוסה במבקרים מהארץ, שאותם צריך לקחת למסעדה כי הם לא יסתפקו בחצי באגט עם חמאה מלוחה (על האריזה כתוב: "החמאה שלנו הכי טובה עם חצי באגט", נשבע) וז'מבון או קרם פרש וסלמון מעושן, קצת נמאס לנו מלאכול בחוץ. בטח אחרי האכזבה שנחלנו בפרנצ'י (frenchie). עכשיו הגיע הזמן לנסות ולשחק עם חומרי הגלם הנהדרים שיש פה, לא שלא עשיתי את זה עד עכשיו.

חזה ברווז. חותכים את השומן על מנת לסייע לחום להגיע לבשר עצמו

חזה ברווז. חותכים את השומן על מנת לסייע לחום להגיע לבשר עצמו

השלב הראשון היה למצוא את אחד הקצבים הטובים בפריז, שבמקרה נמצא במרחק הליכה מהבית (רבע שעה). קודם כל בדקנו את הסטייקים שלו, שהיו מעולים ובאופן מפתיע עלו פחות מאלו בישראל. השלב הבא כלל חומר גלם שלא כל כך נפוץ אצלנו ולכן גם לא מוכר לי יותר מדי – ברווז.

כמעט בכל מסעדה צרפתית שמכבדת את עצמה, לפחות אלו שמכבדות את עצמן בפריז, תמצאו בתפריט מנה של חזה ברווז (magret de canard). לקח לי קצת זמן לגלות אותה. בפעם הראשונה החלטתי לא להמר על מנה פחות מוכרת והלכתי על סטייק טוב עם צ'יפס, בפעם הבאה הרגשתי הרפתקני במיוחד וניסית מנה של שקדי עגל או כליות ורק בפעם השלישית סוף סוף הגיע תורו של הברווז. לא הצטערתי. היה ממש טעים. מכירים את זה שאומרים לך על משהו שיש לו טעם של עוף? אז זה לא המקרה.

חזה ברווז, בטח לעומת החזה היבש של התרנגולת, הוא בשר עשיר וטעים. וגם די פשוט להכנה, רק צוותו לו רוטב נחמד (עובד לא רע עם טעמים מתוקים) ותוספת חביבה (פירה, תפוחי אדמה בכל צורה, ירקות מוקפצים קלות) ויש לכם מנה טעימה ומרשימה. התייעצות עם החברה האיטלקייה של הצדיקה, קרלוטה, הבהירה שבאזור טוסקנה המתכונים הקלאסיים של חזה ברווז כוללים או זיתים או תפוזים. אם כבר תפוז, אפשר להוסיף יין אדום ולקבל רוטב סנגריה.

חזה ברווז. השומן הרב חוסך הוספת כל שמן אחר למחבת, מזל

חזה ברווז. השומן הרב חוסך הוספת כל שמן אחר למחבת, מזל

איפה משיגים ברווז? כאן יש את כל התשובות

מצרכים לחזה ברווז ברוטב סנגריה (2 אנשים):

  • 1 חזה ברווז
  • בצל חתוך לרבעים
  • שתי שיני שום שלמות עם הקליפה
  • תפוז חתוך לחצאי עיגולים
  • מעט טימין, נענע
  • כוס יין אדום
  • מלח ופלפל

מתכון לחזה ברווז ברוטב סנגריה (2 אנשים):

  1. מורידים מהברווז את חתיכות השומן המיותרות ומשאירים את השכבה שמכסה מלמעלה את הבשר עצמו
  2. חותכים את השומן באלכסון בשני כיוונים (יוצרים ריבועים על הגב שלו), מה שיאפשר את כניסת החום מבעד לשומן, ומתבלנים במלח ופלפל משני צדדיו של החזה
  3. מחממים מחבת על אש גבוהה-בינונית (עדיף אחת שאפשר להכניס אחרי לתנור, או להכין מבעוד מועד תבנית אליה נעביר את הברווז בהמשך), מניחים את הברווז עם השומן כלפי מטה ולאחר שהוא מזהיב הופכים את הבשר. מוסיפים במהלך הטיגון את הבצל, השום, והתבלינים – כל העניין לא צריך לקחת יותר מארבע-חמש דקות, אנחנו לא רוצים שחזה יתייבש מבפנים
  4. מחממים מראש תנור ל-190 מעלות ומכניסים את החזה עם כל המרכיבים לכ-15-13 דקות
  5. מוציאים את החזה, עוטפים אותו בנייר כסף על מנת שישמור על החום ונותנים לו לנוח
  6. בינתיים מעבירים את שאר המרכיבים שבמחבת לאש גבוהה ומוסיפים את היין והתפוז. מביאים לרתיחה ומצמצמים
  7. חותכים את החזה לפרוסות של כחצי ס"מ, מעבירים את הרוטב דרך מסננת דקה ושופכים אותו בעדינות מעל הברווז

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

חזה ברווז ברוטב סנגריה. גרידת הלימון על הצ'יפס היא בהשארת הוויטרינה

חזה ברווז ברוטב סנגריה. גרידת הלימון על הצ'יפס היא בהשארת הוויטרינה

2 מחשבות על “חזה ברווז ברוטב סנגריה

    1. עמרי פולק מאת

      לאור העובדה שאני חוזר לישראל רק בתחילת יולי, ובחודש הראשון אני נטול מטבח משלי, נראה לי שאו שזה יחכה לאוגוסט או שאוזמן לבשל במטבח אחר…

      אהבתי

כתיבת תגובה