PFC, הגרסה שלי לעוף מטוגן

געגועיי ל-KFC, עוף מטוגן ביתי

נורא רציתי להעלות עוד מתכון איטלקי, נורא רציתי לשמור על הקו המנחה של הבלוג הזה, אבל תקופה עמוסה (מצחיק לשמוע את זה ממובטל, אני יודע…) לא השאירה לי יותר מדי זמן לבישולים. חשבתי לתת לכם את המתכון לפסטה ברוטב "אפילו מקגייוור לא היה מצליח להכין משהו ממה שנשאר במקרר שלי", אבל הרגשתי שזה לא יתפוס.

הפתרון נמצא בתנור, שם ייבשתי שאריות לחם בדרך לקבל פירורי לחם בשלל טעמים (מעניין איך יעבוד השילוב בין לחם הדגנים של לחמים לחלה של הבייקרי?). פירורי לחם הם השלב האחרון באחת המנות האהובות עליי – עוף מטוגן. לזכותה של רוני ייאמר שהיא באמת צדיקה, היא כבר התרגלה שלא משנה היכן אנחנו בחו"ל (אפילו בפריז) פעם אחת בטיול אני חייב לקפוץ ל-KFC ולאכול כנפיים חריפות וחתיכת עוף.

PFC. שלב הקימוח עובד טוב יותר בקערה גדולה

PFC. שלב הקימוח עובד טוב יותר בקערה גדולה

אני מבין למה כל העניין של עוף מצופה ומטוגן לא תופס בארץ, אבל זה לא אומר שקל לי עם זה. כנראה בגלל זה התחלתי להכין את זה בעצמי, בשביל להרגיש קצת פחות רע עם עצמי מצאתי דרך לעקוף את כל נושא השמן העמוק. או במילים אחרות, הבית לא מריח פאלפליה מצויה אחרי שמסיימים את הבישול. עם השנים העוף הזה הפך לסימן ההיכר שלי ומי שעוקב אחריי באינסטגראם ראה אותו וכבר גילה שאפילו נתתי לו שם – PFC (פולק'ס פרייד צ'יקן). אני יודע שההמבורגר השתלט על נישת הגורמה של הג'אנק פוד, אבל זה קורה רק כשאוכלים במקום ממש טוב ואז זה לא ממש ג'אנק. עבורי עוף מטוגן הוא הגורמה האמיתי של אוכל הרחוב, בטח אם מנטרלים את אלמנט השמן העמוק.

כמו שניצלים, גם כאן יש אפשרויות רבות למשחק של טעמים, אבל משום מה לא פגשתי יותר מדי אנשים שמנצלים זאת במנות של החזה המצופה בפירורים. לא מעט אמהות ישראליות מכינות מנות של עוף מצופה בביסלי גריל (תענוג), אפשר לתבל את פירורי הלחם במקום להחליף אותם במשהו אחר – להוסיף צ'ילי לאוהבי החריף, תערובות תבלינים דוגמת פילדלפיה/ניו אורלינס/ טוסקנה תמיד יעשירו בטעם, או כל מה שעולה לכם בראש ובא לכם לטעום על העוף שלכם.

ה-PFC בשלב הציפוי, לדאוג שיהיה הרבה ציפוי

ה-PFC בשלב הציפוי, לדאוג שיהיה הרבה ציפוי

מצרכים לעוף מטוגן (6 אנשים):

  • 6 כרעיים, מופרדות ונקיות משומן (תשאירו את העור, הוא חשוב)
  • 6 כנפיים חצויות
  • קמח
  • שתי ביצים
  • חבילת פירורי לחם
  • שמן זית
PFC, אין חובה להגיש את העוף המטוגן על עיתון של שמאלנים

PFC, אין חובה להגיש את העוף המטוגן על עיתון של שמאלנים

מתכון לעוף מטוגן, PFC סטייל:

  1. בדיוק כמו שניצל, מקמחים את העוף טוב. אני אוהב להקפיץ את הכל בקערה גדולה, נותן לי להרגיש כמו אנט ג'מיימה. אפשר להוסיף פלפל שחור טחון לקמח כדי לקבל עוד קצת קיק של טעם
  2. טורפים את הביצים בצלחת עמוקה וטובלים כל חתיכה וחתיכה עד שהביצה מכסה לחלוטין את הקמח
  3. מערבבים את פירורי הלחם עם התבלינים בצלחת שטוחה וגדולה, מעבירים את חתיכות העוף הרטובות אל הצלחת ומצפים אותן טוב בפירורים
  4. משמנים קלות דף נייר אפייה, מניחים את חתיכות העוף בצורה מרווחת ובוזקים על כל חתיכה עוד טיפה שמן (לא הרבה, רק טיפה)
  5. מחממים תנור לחום של 220-200 מעלות ומכניסים לכשעה או עד שהציפוי משחים
  • להשלמת החוויה אני מגיש את ה-PFC שלי עם צ'יפס שהוכן בתנור – חותכים תפו"א ובטטה, מקפיצים בקערה עם מעט שמן זית, פלפל ומלח וזורקים בתנור עוד לפני העוף (לוקח להם קצת יותר זמן כדי להיות קריספיים ממש)

עוד מתכונים לחטיפיםפוטטו סקינס קריספיות במיוחדביף ג'רקישבלולי בצק עליםפיצה טעימהטבעות גבינה אפויות

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

צ'יפס בתנור: חיתוך דק, קצת שמן זית ותבלינים והרבה זמן בתנור

צ'יפס בתנור: חיתוך דק, קצת שמן זית ותבלינים והרבה זמן בתנור

10 מחשבות על “געגועיי ל-KFC, עוף מטוגן ביתי

  1. פינגבק: יוצאים לרוד טריפ? ביף ג'רקי, החטיף המושלם לדרך | שביתה איטלקית

  2. פינגבק: פוטטו סקינס: חזרנו לאכול קליפות תפוחי אדמה? | שביתה איטלקית

  3. פינגבק: טבעות גבינה אפויות: כיף לאכול עם הידיים | שביתה איטלקית

  4. פינגבק: כשעצלן הופך את עורו: שבלולי בצק עלים | שביתה איטלקית

  5. פינגבק: האבולוציה של הפיצה: הכל התחיל בפיתה-פיצה | שביתה איטלקית

  6. פינגבק: ה-PFC עולה מדרגה: כנפיים חריפות | שביתה איטלקית

  7. פינגבק: יוצאים לרוד טריפ? ביף ג'רקי, החטיף המושלם לדרך | שביתה איטלקית – ראשי

  8. פינגבק: האבולוציה של הפיצה: הכל התחיל בפיתה-פיצה | שביתה איטלקית – ראשי

כתיבת תגובה