ספגטי ברוטב לימון

לימון מוסיף המון: ספגטי ברוטב לימון

רבים מאלו שמכירים אותי טוב מאוד לא יהססו לאשר את הקביעה כי לעיתים יש לי נטייה לחמצמצות, ואכן תמיד היתה לי משיכה מסוימת לטעם החמוץ. לא הרבה ילדים יזמינו מרצונם סורבה לימון (מאלו של פעם, עם המרקם הקשה של הקרח) במקום לבחור בשוקולד או וניל (טעם כ"כ משעמם בעיניי); אני לא זוכר איך קראו להן, אבל כשהייתי קטן היו סוכריות חמוצות שהיו גורמות לך לעיוותים עד שהגעת לחלק המתוק. גם על אלו הייתי חולה; עם הזמן זה מעט התעדן, אבל הצדיקה רוני ערכה לי היכרות עם טארט לימון כהלכתו ומאז זאת העוגה האהובה עליי.

לאחר רשימה שכזאת אין זה יפתיע אף אחד כשאספר שאחד המתכונים שהכי ריתקו אותי בספר של מנה שטרום הוא הספגטי ברוטב לימון, מתכון למנה שאף פעם לא יצא לי לאכול. יכולתי לטעום את החמצמצות הלימונית, עניין אותי כיצד היא משתלבת עם הפסטה ושאר מרכיבי המנה. אגלה לכם סוד, התשובה היא מעולה.

ספגטי ברוטב ליים

אפשר גם ספגטי ברוטב ליים

בעיניי יש משהו מאוד ישראלי במנה הזאת, בעיקר בשל העובדה שהלימוניות שלה מתאימה את עצמה כמעט לכל עונות השנה בישראל (מלבד אולי ימי החורף הבודדים שמפציעים פה מדי פעם) – קלה ורעננה בקיץ ובאביב ומעוררת אליהם געגוע מתחת לשמש הסתווית. אני הכנתי אותה עם פסטה טרייה מבצק עשיר בביצים, אם אתם בוחרים בדרך הזאת אני ממליץ לרדד את בצק הפסטה עד לשלב החמישי-שישי של המכונה כי אחרת הספגטי יוצא דק מדי בעיניי.

אורחים: ג'ינג'י כמו ג'ינג'י לא מוותר על מה שמגיע או הובטח לו (ככה לפחות אני רואה את זה לאחר שגדלתי עם אחות ג'ינג'ית), ואין שום ספק לגבי הג'ינג'יות של תומר ברנד. גם אם על הראש לא נותר לו יותר מדי שיער כתום. כדי להוכיח את ג'ינג'יותו הביא תומר את אופק, ממשיך דרכו בן השנה וקצת, שמתאפיין במרץ בלתי נגמר ובחיבה בלתי נשלטת לשלטים. ליד השולחן הפתיע ג'ינג'י ג'וניור, כשנטש את המרק הטחון לטובת שאיבת אטריות במיומנות טבעית.

פסקול: לקו החמוץ של האוכל ניסיתי להטעים מוזיקה מתאימה, מה שהוביל אותי לבחירה ב-Happiness של סבסיאן שולר. אל תתנו לשם להטעות אתכם, השמחה היא לא הצד הכי בולט בדיסק.

מצרכים לספגטי ברוטב לימון (4 אנשים):

  • 500 ג' ספגטי
  • לימון גדול
  • שתי כפות חמאה
  • חבילת שמנת לבישול
  • חצי כוס יין לבן
  • שתי שיני שום קצוצות
  • מלח ופלפל

מתכון לספגטי ברוטב לימון:

  1. קולפים את הלימון בעדינות (רק את החלק הצהוב) ופורסים את הקליפה לשערות דקיקות (שמרו כמה בצד, מחוץ למחבת, כדי שיישארו צהובות ויפות. השתמשו בהן רק בסיום לקישוט המנה)
  2. ממיסים את החמאה עם השום באש בינונית על מחבת גדולה, מוסיפים את שערות הלימון ומערבבים חצי דקה. שופכים פנימה את היין הלבן, מביאים לרתיחה ומבשלים עד שהיין מתאדה כמעט לגמרי (כשלוש דקות)
  3. מוסיפים את השמנת לבישול ומרתיחים עד לקבלת רוטב סמיך (כחמש דקות), מתבלים
  4. במקביל מרתיחים סיר מים ומכינים את הספגטי, אחרי סינון מוסיפים למחבת ומבשלים עוד דקה עם הרוטב

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

אופק ברנד נהנה מהפסטה שלי, תענוג

אופק ברנד נהנה מהפסטה שלי, תענוג

10 מחשבות על “לימון מוסיף המון: ספגטי ברוטב לימון

  1. אלה

    עמרי,
    יש אפשרות להחליף את השמנת לבישול במשהו יותר ידידותי לבחורה בדיאטה?….
    מודה לך מראש,
    אלה

    אהבתי

    1. עמרי פולק מאת

      השמנת היא שאחראית על המרקם הקטיפתי של הרוטב ולכן לא הייתי מוותר עליה, במיוחד נוכח העובדה שאין אופציה ראויה שתעשה את העבודה בצורה דומה.
      מה שכן, במקום שמנת מתוקה (32% ומעלה) את יכולה להשתמש בשמנת לבישול (10% או 15%). הפגיעה הקלה בטעם שווה את החיסכון הדיאטטי
      תעדכני אותי איך יצא, עמרי

      אהבתי

      1. יולי

        לדעתי אפשר לנסות עם יוגורט עיזים לשתיה – הרבה פעמים אני מחליפה את השמנת ביוגורט כשבא לי פסטה חמצמצה, זה יוצא מעולה!
        גם אני גיליתי את השילוב המהמם של פסטה ולימון וכולם תמיד מתפלאים כמה שזה יוצא נפלא – ממליצה לנסות בסלט פסטה קר עם המון ירוקים – זוקיני, אספרגוס, אפונת שלג וברוקולי, עם קוביות פטה וצ'ילי חריף. מעדן!

        אהבתי

  2. פינגבק: כשפסטה מתחפשת לקינוח: רביולי שוקולד מריר ונענע | שביתה איטלקית

  3. פינגבק: כשפסטה מתחפשת לקינוח: רביולי שוקולד מריר ונענע | שביתה איטלקית – ראשי

  4. פינגבק: השילוב המושלם: ריזוטו לימון ורוזמרין | שביתה איטלקית – ראשי

  5. פינגבק: 10 מתכוני הפסטה הפופולריים ב-2017 | שביתה איטלקית – ראשי

כתיבת תגובה