קפלטי במילוי דלעת ערמונים, ריקוטה וסילאן, ברוטב חמאה חומה ומרווה

תענוג חורפי: קפלטי במילוי דלעת ערמונים, ריקוטה וסילאן

רשימות קריאה, בדיוק כמו רשימות של משימות, נועדו כדי שנוכל לאפסן דברים שאנחנו רוצים/צריכים לקרוא/לעשות איפשהו מבלי להרגיש רע עם עצמנו. לי אין תור של ספרים שמחכים ליד מיטתי לרגע בו אועיל בטובי לקרוא אותם, אבל לפעמים הדפדפן שלי מתפקע מרוב לשוניות של כתבות וטורים שהבטחתי לעצמי שאגיע אליהן בקרוב.

לפעמים זה נגמר תוך יום-יומיים, פעמים אחרות אני כבר נאלץ להיכנע ולסגור אותן מבלי שהספקתי לקרוא כי למחשב כבר נמאס והוא מתחיל להתעייף. עם רשימת המשימות שלי אני משתדל להיות קצת יותר קפדן, בטח אם מדובר במטלה שקשורה בצורה כלשהי לעבודה או לאחד הלקוחות שלי. דברים שקשורים אליי, כמו הבלוג שאתם קוראים או עבודות ללימודים, יש לי נטייה לדחות ולדחות. כנראה שזאת עוד אחת מאותן מחלות של הדור שלנו, דחיינות.

דלעת ערמונים. מעדן שמצריך רק כ-25 דקות בתנור

דלעת ערמונים. מעדן שמצריך רק כ-25 דקות בתנור

כבר שבוע אני תוהה לעצמי מה אכין לפוסט הבא: מרק או תבשיל לרגל 'הסערה' שמשתוללת בחוץ, פסטה של חורף או סתם מנה שתזכיר לי ימים קרים בהם היינו רבים עם הכלב על הנדל"ן היוקרתי מול תנור הגז. למזלי הסערה סידרה לי סופ"ש מושלם להתמודד עם בעיית הדחיינות שלי, את כל שישי הקדשנו לבישולים – לחם תירס, מרק דלעת וערמונים, עוגיות ערמונים (זיהיתם מוטיב חוזר?!), קיש תרד, לחם ממולא בבשר.

בשבת, בסופו של דבר, החלטתי להכין משהו חדש לגמרי, שגם אותו הכרתי תודות לצדיקה: דלעת ערמונים. הדלוע הזה הוא פשוט אחד הדברים הטעימים שיש, וגם אחד הכי קלים להכנה – 25 דקות בתנור עם קצת שמן ויש לכם ארוחה נהדרת. אחרי לא מעט פעמים שאכלנו אותו סתם ככה עם כפית מול פרק של "משפחה מודרנית", בשבת פתחנו פס ייצור והשתמשנו בדלעת הערמונים כמילוי לקפלטי (סוג של פסטה ממולאת, משמעות השם באיטלקית היא "כובע קטן" בגלל המראה שלה).

מצרכים לקפלטי במילוי דלעת ערמונים, ריקוטה וסילאן, ברוטב חמאה חומה ומרווה (4 אנשים):

  • 4 דלעות ערמונים, חצויות ונקיות מגרעינים
  • 100 ג' גבינת ריקוטה
  • שלוש-ארבע כפות סילאן
  • חלבון ביצה אחד
  • בצק פסטה (מתכון כאן)
  • עשרה עלי מרווה
  • 50 ג' חמאה
קפלטי. משמעות השם באיטלקית היא "כובע קטן"

קפלטי. משמעות השם באיטלקית היא "כובע קטן"

מתכון לקפלטי במילוי דלעת ערמונים, ריקוטה וסילאן, ברוטב חמאה חומה ומרווה (4 אנשים):

  1.  מכינים את בצק הפסטה לפי ההוראות ומניחים אותו לנוח במקרר
  2. מסדרים את חצאי הדלעות על תבנית עם נייר אפייה, מזליפים עליהן מעט שמן זית ואופים כ-10 דקות בחום של 180 מעלות
  3. מוציאים את הדלעות, מזליפים עליהן את הסילאן ומחזירים לעוד כרבע שעה בתנור (מוציאים כשהן מזהיבות)
  4. לאחר שהן מתקררות מעט, מרוקנים את התוכן של הדלעות לקערה ומערבבים עם הריקוטה עד ליצירת מילוי בעל מרקם חלק
  5. מרדדים את הבצק לעובי 2 ס"מ (אפשר פחות אם אתם מעוניינים בפסטה בעלת פחות נוכחות), קורצים עיגולים בקוטר 3 ס"מ

הכנת הקפלטי:

  1. מניחים ככפית-כפית וחצי של המילוי במרכז
  2. מורחים מעט חלבון על השוליים של חצי מהעיגול ומקפלים אותו לחצי
  3. מהדקים את קצוות הבצק ומוציאים את האוויר סביב המילוי
  4. מורחים טיפת חלבון על אחד הקצוות ומדביקים אותו אל הקצה השני סביב האצבע שלכם
  5. מורידים חזרה את השוליים כדי ליצור מראה של כובע קטן

הרכבת המנה:

  1. מרתיחים סיר עם מים וזורקים פנימה את הקפלטי לשתיים-שלוש דקות ברגע שהמים רותחים
  2. ממיסים את החמאה בסיר קטן ולאחר שהיא מתחילה לקבל צבע חום מכבים את האש וזורקים פנימה את עלי המרווה
  3. מערבבים את הקפלטי המוכנים בסיר של החמאה ומגישים

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

קפלטי הוא רק עוד שם לפסטה עם מילוי, תבחרו איזו צורה שבא לכם

קפלטי הוא רק עוד שם לפסטה עם מילוי, תבחרו איזו צורה שבא לכם

11 מחשבות על “תענוג חורפי: קפלטי במילוי דלעת ערמונים, ריקוטה וסילאן

    1. miriam

      אין תענוג גדול יותר מאשר להשקיע באוכל, ואז לאכול את האוכל שאתה מבשל ולהנות ממנו…
      שאפו- עמרי:)

      אהבתי

    1. עמרי פולק מאת

      תודה, השילוב בין דלעת הערמונים לסילאן עושה את העבודה בעיניי
      אם הייתי מוסיף משהו זה אולי קצת פלפל שחור, לא יותר
      צריך לקחת בחשבון גם את הטעם המרוותי החזק של הרוטב החמאתי 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה

