לזניה מחייכת עם קרם תירס ופטריות. אוכל שמח

לזניה מחייכת עם קרם תירס ופטריות

הזיכרון האנושי הוא דבר מדהים. היכולת של המוח שלנו לאגור חוויות של שנים על גבי שנים מעוררת בי השתאות בכל פעם מחדש. אבל, כמובן שיבוא פה אבל, מה שתמיד מפריע לי בפלא הזה הוא חוסר היכולת לגשת לזיכרונות לפי בחירה. אני רוצה להיזכר במשהו ולא מצליח, במקום זה עולה סיפור שבכלל לא מעניין אותי כרגע. למה אין סימן קטן של זכוכית מגדלת, כמו זה שיש בכל מכשיר אלקטרוני היום.

אתמול למשל התחשק לי לחפש "תירס". רציתי להגיע לאותן חוויות ילדות שקשורות לדגן הצהוב, לפעמים הראשונות שנתקלתי בו. הן בטח היו עוד בקיבוץ, בחדר של ההורים, לפני שהחזירו אותנו לישון בבתי הילדים. בכלל קשה לי להיזכר במשהו מהתקופה הזאת, חמש השנים הראשונות שלי בעולם הזה.

הכנת בצק פסטה בעצמכם תשדרג את הלזניה, אבל ממש תשדרג

הכנת בצק פסטה בעצמכם תשדרג את הלזניה, אבל ממש תשדרג

כרגע כל מה שיש לי הם שברי זיכרונות, מהם אני מנסה להדביק חוויה קוהרנטית. מה שאני מצליח לדלות הוא אוסף של קלחים, שלא נקנו באריזות המוכנות שיש היום ברוב הסופרים. סיר גדול עם מספיק מים רותחים לבישול תירס לחמשתנו, צלחות פלסטיק של תמ"ה (תעשיות משמר העמק), הרבה מלח וחמאה וגרעינים שנתקעים בשיניים.

הצדיקה היא שהחזירה את התירס לחיי, תודות לאובססיה שפיתחה אליו בשנה האחרונה. צריך לתת לה את הקרדיט למתכון המצורף, אותו היא הגתה. מנת קפלטי ממולאים בקרם תירס שאכלנו בסולה השאירה עליה רושם, ובצדק. כשטענתי שאתם לא תשקיעו ותכינו בעצמכם רביולי או קפלטי כי אתם עצלנים מדי (מתכוונים להוכיח לי אחרת ולשלוח לי תמונות לפייסבוק?), היא הייתה מוכנה עם תשובה מנצחת: "לזניה".

בגדול הכל מאוד פשוט פה: את הבסיס לקרם תירס מצאתי אצל הילה מביסים, רק טחנתי את הפולנטה עד שהתקבל מרקם קרמי. את הבצק לעלי פסטה אפשר למצוא כאן, זה לא כזה מסובך להכין בעצמכם את עלי הלזניה וזה משפר אותה פלאים. הכנתי שלוש לזניות שעל כל אחת מהן הייתה גבינה אחרת בשכבה האחרונה, המוצלחת ביותר הייתה זאת עם גבינת פרובלון שסחבנו איתנו מברצלונה (יש גם בטיב טעם). בגדול זאת גבינה צהובה עם נוכחות, קצת יותר טעם מהמוצרלה האנמית והרוקפור האגרסיבית. זה מה שהולך הכי טוב עם הקרם העדין והפטריות.

מצרכים ללזניה עם קרם תירס ופטריות (ארבע מנות):

  • חבילת עלי לזניה או חצי כמות של בצק פסטה
  • 150 גרם גבינה מגוררת לבחירתכם
  • ארבעה קלחי תירס
  • 50 גרם פרמז'ן מגוררת
  • חבילת פטריות פורטבולו
  • שני ענפי רוזמרין
  • מעט יין אדום
  • מעט שמן זית
  • מלח ופלפל
תירס. אל תשאירו כלום על הקלח

תירס. אל תשאירו כלום על הקלח

מתכון ללזניה עם קרם תירס ופטריות (ארבע מנות):

  1. חותכים את הפטריות לפרוסות עבות, מחממים מעט שמן זית במחבת על אש בינונית ומניחים את הפטריות ואת עלי הרוזמרין מעליהן. אחרי כמה דקות, כשהמחבת חמה, שופכים פנימה מעט יין אדום ומכסים. מורידים את האש ומבשלים עד שהפטריות מתרככות.
  2. מקלפים את קלחי התירס ומסירים את כל השערות.
  3. מגלחים את הקלחים בעזרת סכין חד ישר לתוך סיר, אל תפחדו ותגלחו את הקלח הזה עד שלא יישאר עליו שום חלק מהגרעינים.
  4. מכסים את גרעיני התירס במים ומביאים לרתיחה על אש גבוהה, מורידים לאש בינונית וממשיכים לבשל עד שהתירס מתרכך (כחמש דקות).
  5. ברגע שהתירס מתרכך טוחנים אותו בעזרת בלנדר יד עד שמתקבל מרקם קרמי (לא נוזלי מדי), אז מכבים את האש ומערבבים פנימה את הפרמז'ן.

הרכבת הלזניה:

  1. משמנים תבנית בינונית ומחממים את התנור ל-180 מעלות.
  2. אם משתמשים בפסטה טרייה מרדדים אותה עד שהיא לא עבה מדי ולא דקה מדי (אצלי זה שלב 7 מתוך 9), עלי לזניה יבשים אפשר לבשל שתיים-שלוש דקות במים כדי לרכך אותם מעט.
  3. מניחים עלי לזניה על התחתית ועליהם שופכים שכבה של קרם תירס. מכסים בעלה נוסף, עליו מסדרים את הפטריות. מניחים עוד עלה, שוב שכבה של קרם תירס ואז את העלה האחרון (חמש שכבות בצק סה"כ).
  4. אפשר להרטיב את האצבעות ולעבור על עלה הפסטה האחרון כדי שיתבשל כמו שצריך מאחר שאין עליו שום נוזלים שיבשלו אותו. מפזרים מעל את הגבינה ומכניסים ל-20 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.
  5. זה השלב הכי קשה והוא דורש סבלנות. כל לזניה דורשת כמה דקות של מנוחה לפני שמנסים להוציא אותה מהתבנית, הזדמנות שתתגבש קצת. הלזניה הספציפית הזאת זקוקה לקצת יותר. חלופה לא רעה היא להכין אותה בתבניות אישיות ולקוות שאף אחד לא ייכווה.

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

לזניית קרם תירס ופטריות בשלוש שכבות

לזניית קרם תירס ופטריות בשלוש שכבות

7 מחשבות על “לזניה מחייכת עם קרם תירס ופטריות

כתיבת תגובה