שקדי מרק ביתיים, צבועים בירוק עירית

אני רואה ירוק בעיניים: שקדי מרק ביתיים

ישראל היא מדינה חמה, מכל הבחינות. הרי אחת הגאוות הכי גדולות שלנו היא החום האנושי של הישראלים, הנכונות של כל אחד לעזור לך, גם אם לפעמים מדובר בסתם לדחוף את האף לעניינים שלך מבלי שבכלל ביקשת. על הקיץ הישראלי אין בכלל מה לדבר, מיולי עד ספטמבר הספורט הלאומי הוא בריחה לחדר ממוזגים.

עם כל הכבוד והאהבה לחום הישראלי, כולנו כמהים לקצת קור עם סטייל אירופאי. ברגע שמגיע אוקטובר, כשדני רופ עובר לדווח על ימים נעימים של 25 מעלות במקום השרב הרגיל, כולן שולפות את המגפיים מהארון וכולם מאווררים את הסוודר שקנו בסייל של השנה שעברה. בעולם שלנו, אלו שכותבים על אוכל, זהו הסימן לשלוף את המתכון האהוב עלינו למרק חם, תוך התעלמות מהעובדה שעדיין חם בחוץ. לא נורא, מקסימום נדליק שוב את המזגן על 21 מעלות.

לכתוב שאני תמיד אוהב לשחות נגד הזרם יהיה נכון ומוגזם באותו זמן. בואו נסכים על העובדה שאני בוחר את המלחמות שלי במוסכמות החברתיות בקפידה. שונא את מכבי ת"א בכדורסל, אבל מוותר על העקרונות שלי ומתחתן בחתונה דתית כמו כולם. מצביע שמאל ומצפה מנבחר הציבור שיעבדו בשבילי, אבל לא עושה מעבר לזה על מנת להילחם עבור האידאולוגיה שבה אני מאמין. ובכן, אין לי שום כוונה לתת לכם מתכון למרק, אבל אתרום את שלי עם מתכון לשקדי מרק ביתיים.

את המתכון המקורי מצאתי אצל שובב קולינרי, העדפתי אותו על פני אופציות אחרות כי השמרים והסוכר במתכון מספקים את האווריריות שיש בשקדי המרק התעשייתיים והמוכרים (הסבר מדוע תמצאו כאן). נכון שמדובר באפייה ותמיד עדיף להיצמד למתכון המקורי, אבל תמיד כיף להוסיף אלמנט אישי עם טעם שאהוב עלינו במיוחד או מתאים למרק המתוכנן. אפשר לשלב גבינת פרמז'ן מגוררת (עדיף דרך החורים הקטנים ביותר), עשב תיבול קצוץ או תבלינים (צ'ילי בשביל החריפות לדוגמה). תתפרעו, זאת ההזדמנות שלכם להפתיע.

מצרכים לשקדי מרק ביתיים (כ-400 גרם):

  • 300 גרם קמח
  • 10 גרם שמרים טריים יבשים
  • 10 גרם מלח
  • 10 גרם סוכר לבן
  • חבילת עירית (לא חובה, רק למי שרוצה לצבוע את שקדי המרק בירוק)
  • 2/3 כוס מים

מתכון לשקדי מרק ביתיים:

  1. מכניסים את חבילת העירית ואת המים למעבד המזון ומפעילים לשני מקטעים של שתיים-שלוש דקות, ביניהם נותנים למכשיר מנוחה כדי שהמנוע לא יתחמם וייהרס.
  2. מסננים את הנוזל שהתקבל דרך מסננת דקה (עדיף להוסיף בד גזה).
  3. שמים בקערה אחת את כל המרכיבים, כולל מי העירית, ולשים עד לקבלת בצק חלק ואחיד. יש מיקסר בבית? הכי טוב להשתמש בו, במהירות נמוכה.
  4. מניחים את הבצק לתפוח במקום חמים במשך שעה, כשהקערה מכוסה במגבת לחה.
  5. מחממים תנור לחום של 160 מעלות.
  6. כדי להקל על העברת הבצק לתבנית בהמשך התהליך מניחים כבר עכשיו נייר אפייה על משטח נקי (אפשר להשתמש במעט מים כדי 'להדביק' אותו אל המשטח), מקמחים ומרדדים את הבצק לדף בעובי חצי ס"מ.
  7. חותכים בעזרת גלגלת לריבועים בגודל הרצוי – שקדי מרק תעשייתיים מגיעים בגודל של חצי ס"מ X חצי ס"מ.
  8. אופים את שקדי המרק כ-8-6 דקות או עד שהם מזהיבים. לאחר האפייה אפשר לשמור בכלי אטום עד להגשה.
  • אם מאיזושהי סיבה שקדי המרק יוצאים לכם שזופים ורכים, הכניסו אותם חזרה לתנור שחומם לחום נמוך מאוד (50 מעלות) ותייבשו אותם כעשר דקות.

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

שקדי מרק ביתיים עם הפתעה ירוקה

שקדי מרק ביתיים עם הפתעה ירוקה

16 מחשבות על “אני רואה ירוק בעיניים: שקדי מרק ביתיים

  1. מור

    שקדי. מרק. ביתיים. ?????.
    אני.. אני אפילו לא יודעת מה לומר. הייתי מוכנה לתת כליה בשביל הקערית הזו בתמונה. או… סתם הרבה כסף, למקרה שסחר באיברים לא יתקבל בעין יפה.

    אהבתי

    1. עמרי פולק מאת

      האמת שהשתמשתי בשמרים יבשים, אלו שאני תמיד משתמש בהם, אבל משום מה כתבתי "שמרים טריים"
      בקיצור, 10 ג' שמרים יבשים, בלי שום צורך להמיס אותם במים

      אהבתי

  2. איילה

    ואוו!! ממש נראה מצויין השאלה אם שלי האם אפשר להחליף בקמח מלא? באותו יחס? או שצריך יותר נוזלים?

    אהבתי

  3. פינגבק: מרק כרובית ועשרה דברים שלא ידעתם עלי

כתיבת תגובה