פירנצה, נוף פנורמי מאחת הגבעות המקיפות את העיר

טוסקנה: הבלוג בביקור מולדת

"כמו לנסוע דרך גלויה", חשבתי לעצמי בזמן שג'יובאני כיוון את המכונית הקטנה דרך הגבעות של טוסקנה. בין סיבוב לסיבוב נגלה לעינינו נוף מדהים של טבע עוצר נשימה, מנוקד בבתים קטנים, כרמים ושדות.

ההחלטה להשאיר את העיר מאחור, מקסימה ככל שפירנצה יכולה להיות, הייתה מהטובות שהצדיקה ואני קיבלנו בביקור החפוז באיטליה. היומיים שלנו בקאנטרי סייד של טוסקנה, יחד עם המארחים שלנו קרלוטה וג'יובאני, התרכזו במעבר בין כפר קטנטן לכפר קטנטן. באחד טעמנו יין, בשני גבינות ונקניקים ובשלישי ביקרנו בחנות המתמחה בכל טוב קולינרי.

פוסט של פוסט-טיול תמיד רודף אחרי הזנב של עצמו, מנסה לשחזר טעמים רחוקים שרק מתרחקים ומתרחקים ממך. למזלי, וגם לצערי כמובן, את המנה שהכי אהבתי – פפרדלה עם בשר חזיר בר (צי'נגיאלה – cinghiale) – אין ביכולתי לשחזר. כל שנותר לי הוא הזיכרון של הפסטה הדקיקה עם טעמו של הבשר הלא מוכר, שבהחלט לא נופל לקטגוריית "יש לו טעם של עוף".

קצת אחרי שחזרנו לפריז הסתכלה אליי מהשיש צנצנת לבבות הארטישוקים שקנינו במהלך הטיול האיטלקי, כמו מבקשת שאצוות אותה לפסטה. נעניתי לבקשתה והכרתי לה צורת פסטה בשם טרופי (trofie – קצרה, דקה ומגולגלת, שמכינים רק מקמח ומים, ללא ביצים), שמגיעה מגנואה. טיגנתי קצת בצל ושום בשמן הזית בו שומרו לבבות הארטישוק, מה שהבליט עוד יותר את המרכיב העיקרי של המנה. מעל הכל פיזרתי גילוחי פרמז'ן ומכאן רק נשאר לראות את הצדיקה מתמוגגת מטעמה של ארוחה שהוכנה תוך לא יותר מ-20 דקות.

בשל החזרה הקרובה לארץ לא היה לי זמן לצרף מתכון, אבל אני מבטיח שכבר בפוסט הבא אחזור לעשות זאת. תהיו בטוחים שיש הרבה דברים שאני רוצה לנסות אחרי הביקור החפוז באיטליה. ולמי שהצליח לפספס, בטח רובכם כי בכל זאת מדובר במעריב – כתבה של רותי רוסו מ"סופשבוע" על בלוגים של אוכל.

ולסיום מזל טוב לאחותי הגדולה עדי, שחוגגת היום יום הולדת עגול. את הפסקול שליווה את הארוחה הזאת (This girl is on fire של אלישיה קיז) אני מקדיש לה.

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

מחשבה אחת על “טוסקנה: הבלוג בביקור מולדת

כתיבת תגובה

