פוטטו סקינס. דרך קריספית ומענגת במיוחד לאכול תפוחי אדמה

פוטטו סקינס: חזרנו לאכול קליפות תפוחי אדמה?

רובכם לא מרגישים את זה, אבל יש משהו חגיגי באוויר במהלך התקופה הזאת של סוף ינואר ותחילת פברואר. ביום ראשון הראשון של פברואר נערך הסופרבול, משחק הגמר של ליגת ה-NFL האמריקאית, ועבור קמצוץ של ישראלים מדובר ברגע השיא של חמשת החודשים האחרונים. אני אחד מהם ולאורך כל תקופה זאת, בעת שאני צופה בשעות של פרסומות אמריקאיות בזמן המשחקים, אני מצר על כך שלא נולדתי בארה"ב.

אין מדובר בחוסר פטריוטיות אלא בכמיהה לנאיביות האמריקאית והפלסטיות שבאה עמה. אני יודע שכישראלי יהיה לי קשה לגור שם באמת, שהחלום הפלסטי יהפוך לסיוט דביק ושמאלצי, עם דגל ארה"ב מתנופף ברקע. בינתיים אני נותר עם הכמיהה והחלום, והפנטזיה על מסיבת סופרבול עמוסה באנשים, בירות וכיבוד שכולו ג'אנק פוד טהור.

תפוחי אדמה. תמיד כיף לגלות דרך חדשה לאכול אותם

תפוחי אדמה. תמיד כיף לגלות דרך חדשה לאכול אותם

מאז שנות העשרה שלי, לאחר שהתחילו לשדר את אירוע הספורט הנצפה בעולם, אני מנסה לצפות בו. בשנים הראשונות הייתי מארח חבר, אבל שנינו היינו נרדמים די מהר עם קערת במביסלי ולמרות שתי כוסות קפה ברצף (עד היום קפה לא עושה רושם על העייפות שלי). בד"כ הוא היה נרדם כמה דקות לפניי ואז בבוקר, בזמן שהיינו צועדים לבי"ס, הייתי בודה סיפור שלם על השתלשלות האירועים במשחק. משום מה הוא תמיד האמין לי, גם אחרי שהיה למוד ניסיון של שנים.

אין ספק שהעבודה בתקשורת הספורט שיפרה פלאים את חוויית הצפייה שלי בסופרבול, שכן עבדתי עם עוד משוגעים לדבר. כך מצאתי את עצמי צופה בכמה משחקים אלמותיים בפאב של עין השופט, או מארח חברים של חברים לעבודה. בשנים האחרונות, אחרי שנואשתי מלמצוא בר שיארח את המסיבה שלי ותודות לנכונות של הצדיקה לעזוב את הבית ללילה אחד, הפך הסלון לזירת "הפולקבול".

לפני שנתיים היו כנפיים סטייל דיקסי ועוד כל מיני; בשנה שעברה הלכנו על אוכל מכסיקני לתחילת המשחק ונקניקיות במחצית השנייה. השנה בכלל לא בטוח ש"הפולקבול" יתקיים, אבל זה לא מונע ממני לחפש נשנושים טעימים שעשויים להתאים לאירוע (אם יתקיים). כך הגעתי לפוטטו סקינס, עוד דרך לצרוך תפוחי אדמה. אף פעם אין מספיק דרכים לאכול תפוחי אדמה, פחמימות ריקות ואהובות שכמותן. מה שיפה במתכון הזה הוא שאפשר לבחור בעצמכם את המילוי או סתם לאכול אותן ככה, קריספיות וטעימות.

אל תזרקו את החלק הפנימי של תפוחי האדמה, אפשר להכין ממנו סלט או פירה

אל תזרקו את החלק הפנימי של תפוחי האדמה, אפשר להכין ממנו סלט או פירה

פה תוכלו לראות מה האמריקאים המשוגעים עושים עם פוטטו סקינס לקראת הסופרבול

מצרכים לפוטטו סקינס (6 אנשים):

  • 12 תפוחי אדמה (עדיפות לבעלי צורה מאורכת)
  • מעט שמן זית/חמאה

למילוי:

  • שמן צמחי
  • חציל קטן-בינוני, חתוך לקוביות
  • 10 עגבניות שרי, חתוכות לרבעים
  • חצי פלפל ירוק חריף, קצוץ דק
  • 100 גרם גבינת מוצרלה מגוררת
  • 10 זיתי קלמטה, ללא גלעינים וחתוכים לקוביות
  • כף סוכר

מתכון לפוטטו סקינס (6 אנשים):

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות
  2. שוטפים היטב את תפוחי האדמה ומנגבים עד שהם יבשים (בשלב זה אפשר גם להקפיץ אותם בקצת שמן על מנת שיהיו קריספיים יותר מבחוץ, אפשר גם בלי…)
  3. מחוררים כל תפוח אדמה במספר מקומות בעזרת מזלג או סכין חד
  4. מכניסים לשעה בתנור, עדיף להניחם על רשת ולא על תבנית. בזמן הזה אפשר להכין את המילוי (הוראות למטה)
  5. אחרי שעה מוציאים את תפוחי האדמה ומניחים להם להתקרר עד שיהיה אפשר לגעת בהם בידיים
  6. משאירים את התנור דולק ומעלים לחום מקסימלי
  7. חוצים את תפוחי האדמה לחצאים (אם מתכוונים להניח מילוי) או לרבעים (במקרה שרק מניחים פרוסת גבינה צהובה או אוכלים כחטיף בלי כלום), מרוקנים את רובם לקערה (מותירים שכבה דקה של חצי ס"מ).
  8. מורחים מעט שמן בתוך הקליפות שנותרו ומחזירים למספר דקות בתנור כדי שכל הקליפה תהיה קריספית
  9. מוציאים את התבנית, ממלאים את הקליפות עם המילוי ומשיבים את התבנית לתנור. מוצאים לאחר שהגבינה נמסה ומגישים

מתכון למילוי:

  1. טגנו את החציל בשמן עד שהוא משחים, הוציאו והניחו על צלחת עם נייר סופג
  2. במחבת עם טיפה שמן טגנו את העגבניות והפלפל החריף על אש בינונית
  3. לאחר שתי דקות פזרו מעל את הסוכר ולאחר שהוא נמס במחבת והופך לקרמל כבו את האש וערבבו את תכולת המחבת עם החצילים, הזיתים והמוצרלה
  • אופציה חלופית: הניחו כף של שמנת חמוצה/גבינת שמנת במרכז קליפת תפוח האדמה, אפשר לפזר מעל מוצרלה ואפשר גם לאכול ישר

עוד מתכונים לחטיפיםביף ג'רקיטבעות גבינה אפויותשבלולי בצק עליםפיצה טעימהעוף מטוגן כמו ב-KFC

עדכונים חמים מהתנור ועוד הפתעות בדף הפייסבוק שלי – עשו לייק!

אפשר להשתמש בכל מילוי, שמנת חמוצה מתאימה במיוחד

אפשר להשתמש בכל מילוי, שמנת חמוצה מתאימה במיוחד

18 מחשבות על “פוטטו סקינס: חזרנו לאכול קליפות תפוחי אדמה?

  1. דניאלה פולק

    מאז שראיתי לראשונה מתכון לקליפות תפוחי אדמה, לדעתי בשנות השמונים כשהייתי נערה, אני מתה לנסות – וטרם הספיקותי. הפוסט עושה חשק.
    בן-זוגי הוא צופה פוטבול אדוק ומושבע, אבל עושה זאת לבדו, מנומנם, מכורבל על הספה, באווירה שהיא בדיוק ההיפך ממסיבה שכוללת אוכל.

    אהבתי

  2. פינגבק: יוצאים לרוד טריפ? ביף ג'רקי, החטיף המושלם לדרך | שביתה איטלקית

  3. פינגבק: טבעות גבינה אפויות: כיף לאכול עם הידיים | שביתה איטלקית

  4. פינגבק: כשעצלן הופך את עורו: שבלולי בצק עלים | שביתה איטלקית

  5. פינגבק: האבולוציה של הפיצה: הכל התחיל בפיתה-פיצה | שביתה איטלקית

  6. פינגבק: געגועיי ל-KFC, עוף מטוגן ביתי | שביתה איטלקית

  7. פיית העוגיות

    בתור חובבת ג'אנק פוד ובירות שותפה לחלום,
    רק שבכיף אוותר על הצפייה בסופרבול עצמו P:
    (טוב, יש לי הנחה בתור בחורה)

    בכל מקרה הפוטטו סקינס הממולאים שלך עשו לי חלושס לגמרי…
    והקישור המטורף מה-food network בכלל הרס אותי לגמרי…
    נראה מטורף! בשבילי אחד מכל אחד בבקשה…

    אהבתי

  8. פינגבק: איך משחזרים מונדיאל? קציצות כרישה וגבינות על רוטב עגבניות וחצילים | שביתה איטלקית

  9. פינגבק: איך משחזרים מונדיאל? קציצות כרישה וגבינות על רוטב עגבניות וחצילים | שביתה איטלקית – ראשי

  10. פינגבק: יוצאים לרוד טריפ? ביף ג'רקי, החטיף המושלם לדרך | שביתה איטלקית – ראשי

  11. פינגבק: כשעצלן הופך את עורו: שבלולי בצק עלים | שביתה איטלקית – ראשי

  12. פינגבק: האבולוציה של הפיצה: הכל התחיל בפיתה-פיצה | שביתה איטלקית – ראשי

  13. פינגבק: געגועיי ל-KFC, עוף מטוגן ביתי | שביתה איטלקית – ראשי

  14. פינגבק: מכינים בבית: מתכון לבצק פיצה ולרוטב פיצה | שביתה איטלקית – ראשי

כתיבת תגובה